Deerskin okazał się jednym z największych przebojów sekcji Piętnastka Reżyserów na ostatnim MFF w Cannes.
Oscarowa obsada, zabójczy styl i absurdalnie zabawna historia. W Deerskin czarna komedia miesza się z dramatem i thrillerem proponując widzowi intelektualną rozrywkę. To film o zwyczajnym szaleństwie. Ale przede wszystkim też o wolności: o tym, co z nią robimy – przyznaje Quentin Dupieux, twórca kultowej Morderczej opony. Film jest także aktorskim tour de force Jeana Dujardina, który w Deerskin kpi z własnego gwiazdorskiego statusu.
Bohaterką czarnej komedii Quentina Dupieux jest… kurtka z frędzlami. To ona staje się fetyszem niejakiego Georges’a, przegranego gościa, który po zakupie zamszowego ciucha zaczyna marzyć o sławie filmowca. Wydawszy ostatnie pieniądze, mężczyzna błąka się po francuskiej prowincji, z każdym dniem zbliżając się coraz bardziej do granicy obłędu. Zaczepia ludzi, gada z frędzlami, chwyta za kamerę, snuje się po wzgórzach. W siatkę swoich fantazji, zmyśleń i kłamstw wciąga miejscową barmankę (Adèle Haenel), która nocami hobbystycznie przemontowuje stare produkcje. Mieszając komedię z kinem grozy i dramatem obyczajowym, Deerskin ani na chwilę nie traci kontaktu z rzeczywistością – dziwność i absurd są tu jak zdumiewające narośla na surowej materii.
Quentin Dupieux to urodzony w 1974 roku reżyser, przed laty znany przede wszystkim jako Mr. Oizo, twórca muzyki elektronicznej. Karierę filmowca zaczął od teledysków, w tym popularnego klipu do własnego utworu Flat Beat, tego, w którym żółta kukiełka rytmicznie porusza głową. Jego reżyserskim debiutem był Steak. Sławę zdobył dzięki Morderczej oponie, której główną bohaterką jest obdarzona życiem i żądna krwi opona. Specjalnością Dupieux jest absurdalny, anarchizujący humor, twórca znosi też filmowe podziały na gatunki, mainstream i arthouse. Jego Wrong debiutował na Sundance, a Złe gliny w Cannes. Z kolei Deerskin był jednym z najbardziej entuzjastycznie przyjętych tytułów canneńskiej Piętnastki Reżyserów.