English

Polecamy filmy z sekcji Ale kino+ podczas 20. Nowych Horyzontów

10/11/20
Szesnaście mgnień wiosny, reż. Suzanne Lindon
Kino to centrum handlowe. Rozmowa z Tsai Ming-liangiem Moda na domowe kino. Wygraj kartę podarunkową do Wrocław Fashion Outlet

6 lat udanej współpracy, 6 wyjątkowych filmów w specjalnej sekcji tegorocznego programu. Dziś Waszą uwagę kierujemy na Ale kino+, naszego partnera, z którym mamy przyjemność współpracować również podczas 20. odsłony Nowych Horyzontów.

W sekcji Ale kino+ tradycyjnie znalazły się największe festiwalowe hity, które trafiły na naszą platformę z najważniejszych wydarzeń filmowych na świecie. Ale kino+ od lat dostarcza nowohoryzontowej jakości przez cały rok i możemy śmiało powiedzieć, że jest przedłużeniem naszego festiwalu na telewizyjne włości.

Jeszcze do 15 listopada na naszej platformie online (zintegrowanej ze stroną nowehoryzonty.pl) możecie zobaczyć 6 tytułów w sekcji Ale kino+:

Atlantyda, reż. Valentyn Vasyanovych – poruszająca, przerażająca i jednocześnie magnetycznie przyciągająca uwagę widza dystopijna wizja niedalekiej przyszłości. Wschodnia Ukraina 2025, rok po zakończeniu wojny z Rosją. Były żołnierz próbuje poukładać swoje wyniszczone konfliktem życie i odszukać seans w opustoszałej krainie. Atlantyda zdobyła nagrodę dla najlepszego filmu podczas MFF w Wenecji 2019 (sekcja Horyzonty);

Mogul Mowgli, reż. Bassam Tariq – pełnometrażowy debiut fabularny Tariqa, zawieszony między realizmem i halucynacją, fantazją i wspomnieniem, został świetnie przyjęty m.in. na Berlinale, gdzie otrzymał nagrodę FIPRESCI w sekcji Panorama. W głównego bohatera, rapera Zeda, wcielił się Riz Ahmed – charyzmatyczny pakistańsko-brytyjski aktor oraz hip-hopowy muzyk występujący w zespole Swet Shop Boys;

Rocks, reż. Sarah Gavron – precyzyjnie opowiedziana historia o świecie, w którym dorośli zawodzą, a z pomocą młodej bohaterce przychodzą otwarte i lojalne przyjaciółki. Reżyserce i jej ekipie (niemalże całkowicie kobiecej) udało się oddać siłę pozytywnej dziewczyńskiej energii i zbudować niezwykle silne postaci bohaterek. Film zdobył szereg nagród – m.in. na festiwalach w San Sebastián i Dublinie;

Słudzy, reż. Ivan Ostrochovský – wschodnioeuropejski film noir, który rzuca światło na mroczne epizody czechosłowackiej historii, by wydobyć z cienia współczesne problemy. Tytułowi Słudzy to zarówno partyjni aparatczycy, jak i wychowankowie praskiego seminarium oraz ich opiekunowie. Film nagrodzono m.in. na festiwalach w Pradze i Odessie;

Szesnaście mgnień wiosny, reż. Suzanne Lindon – niepozbawiona melancholii opowieść o pierwszej miłości, dojrzewaniu i nastoletnich niepokojach. Eleganckie kadry rozsadza jednocześnie smutek i młodzieńcza energia, którą wspaniale oddaje Suzanne Lindon – reżyserka i odtwórczyni głównej roli. Debiut 20-letniej autorki był prezentowany m.in. na festiwalach w Toronto i San Sebastián, gdzie spotkał się z gorącym przyjęciem.

Tato, reż. Srdan Golubović – fabuła tego nagrodzonego m.in. na Berlinale dramatu społecznego została zainspirowana autentyczną historią, o której Srdan Golubović usłyszał w wiadomościach. Reżyser wyjątkowo realistycznie przedstawił zderzanie jednostki z systemem, a także rzadkie przejawy ludzkiego dobra i tlącej się nadziei.


czytaj także
Program Filmawka: top 5 konkursowych filmów, których nie można przegapić 10/11/20
Program 10 filmów, których nie można przegapić zdaniem „Vogue” 9/11/20
Program Bliska daleka Północ. Polecamy sekcję Oslo/Reykjavik 3 9/11/20
Program Zobacz filmy nominowane do Europejskich Nagród Filmowych 11/11/20

Newsletter

OK