Pod każdym względem nieklasyczne, imponujące wizualnie filmowe „doświadczenie”, docenione przez krytyków greckie nowe horyzonty. Twórcy, opowiadając historię owianego tajemnicą morderstwa amerykańskiego dziennikarza George'a Washingtona Polka w Salonikach w 1948 roku, rezygnują z klasycznej narracji i chronologii. Prowadząc widzów przez labirynt faktów, wspomnień i dociekań, dosłownie zapętlają czasoprzestrzeń. Próba rozwikłania zagadki to w rzeczywistości niekończące się uwikłanie - pełna dynamiki akcja filmu krąży wokół własnej osi. Polk podróżuje między światami, wyłania się z bezczasu. Jak Syzyf przywiązany do restauracyjnego stolika po wielokroć zjada homara - swój ostatni posiłek. Pozostawia po sobie przepełnionych tęsknotą bliskich i z walizką w dłoni szuka pociągu na zrujnowanych stacjach kolejowych. Jednocześnie prowadzi rozmowy z zakresu teorii snucia opowieści i właśnie ten wątek wydaje się w Polku kluczowy. Jakiego rodzaju logika rządzi światem? I czy kiedykolwiek uda nam się nad nią zapanować?
Thessaloniki Film Festival 2014 - FIPRESCI Prize - Special Mention
Urodził się w Atenach w 1976 roku. Studiował reżyserię w szkole filmowej Stavrakos (HCTSS) oraz fotografię w Leica Academy. Od 2000 roku pracował jako fotograf i operator filmowy przy ponad 40 greckich i zagranicznych produkcjach, współpracując m.in. z Theo Angelopoulosem, Jeremym Podeswą, Dimitrisem Papaioannou. W latach 2010 - 2012 mieszkał w Stambule, rozwijając autorski projekt fotograficzny.
2014 Polk
Urodził się na Korfu w 1979 roku. Studiował na wydziale filmu i telewizji Uniwersytetu w Derby w Wielkiej Brytanii oraz na wydziale teatru i dramatu American Academy of Dramatic Arts w Nowym Jorku. Pracował jako dramaturg i asystent reżysera przy produkcjach dla festiwalu teatralnego w Atenach, dla Narodowego Teatru Grecji, Nowego Teatru Świata i innych ateńskich teatrów.
2014 Polk