Bart Layton ma talent do przepisywania rozwiązań typowych dla kina dokumentalnego na uniwersalny język fabuł oparty na budowaniu suspensu; potrafi też znaleźć kilka sposobów, by zatrzeć granice między rzeczywistością a swoją własną, wystylizowaną wersją zdarzeń – napisał David Ehrlich na łamach IndieWire. W Zwierzętach Ameryki reżyser znów innowacyjnie łączy styl klasycznego dokumentu z konwencją rasowego thrillera. Wypowiedzi osób opowiadających o tym, co wydarzyło się w Kentucky w 2004 roku, zestawia z trzymającą w napięciu historią o czterech studentach, którzy postanawiają włamać się do uniwersyteckiej biblioteki i wykraść warte setki tysięcy dolarów książki. Wyczynem tym chcą udowodnić, że są wyjątkowi i zasługują na dostatnie życie, a nie nijaką codzienność. Czy takim jednostkom może powinąć się noga? Czy ci, którzy uparcie śnią amerykański sen, kiedykolwiek się obudzą?
Film wybrany przez laureatkę głównej nagrody XXIII Konkursu o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka, Klaudię Rachubińską.
Reżyser i producent kreatywny w jednej z czołowych brytyjskich firm produkcyjnych RAW. Twórca i producent wykonawczy wielu seriali. Jako reżyser wielokrotnie nagradzany za realizację kontrowersyjnego dokumentu W cudzej skórze, który po premierze na Sundance krytycy okrzyknęli arcydziełem. Film uhonorowano wieloma nagrodami (m.in. BAFTA), znalazł się też na krótkiej liście kandydatów do oscarowych nominacji. Znakiem rozpoznawczym wszystkich filmów Laytona jest innowacyjność w podejściu do formy i tematu.
2005 Becoming Alexander (doc.)
2006 16 for a Day (doc.)
2012 W cudzej skórze / The Imposter (doc.)
2018 Zwierzęta Ameryki / American Animals