Oglądając Z perspektywy Paryża, można odnieść wrażenie, że francuska nowa fala jeszcze nie odpłynęła. Młodzi bohaterowie fabuły Jeana-Paula Civeyraca przeżywają te same egzystencjalne rozterki i uczuciowe dylematy, które przed pół wieku były udziałem Antoine'a Doinela. Reżyser jednak nie zadowala się rolą epigona Godarda i Truffauta. Choć Civeyrac stawia na świadomie staroświeckie, czarno-białe zdjęcia, jednocześnie podejmuje na wskroś współczesne tematy. Bohaterowie, ambitni studenci paryskiej szkoły filmowej, zawzięcie dyskutują o równouprawnieniu kobiet i mężczyzn, a także o innych aspektach bieżącej polityki. Przede wszystkim jednak mówią o własnych poglądów na sztukę filmową (już w pierwszej scenie jesteśmy świadkami kłótni o ocenę dorobku Paola Sorrentina). Temperatura i charakter wszystkich tych rozmów nie pozostawia wątpliwości, że Z perspektywy… to klasyczny film o dojrzewaniu, którego bohaterowie pragną lepiej poznać samych siebie. Civeyrac zaszczepia wśród widzów krzepiące przekonanie, że cel ten można osiągnąć za pomocą kina.
Urodzony w 1964 roku, absolwent filozofii na Uniwersytecie w Lyonie. Wykładowca prestiżowej paryskiej szkoły filmowej, a także reżyser cieszący się reputacją kinofila i odkrywcy młodych talentów. Wśród jego dotychczasowych filmów największym echem odbiło się Toutes ces belles promesses z 2003 roku, będące adaptacją powieści autorstwa znanej aktorki Anne Wiazemsky. Film ten przyniósł Civeyracowi prestiżową Nagrodę Jeana Vigo.
1996 Ni d'Ève, ni d'Adam
2000 Les solitaires
2003 Toutes ces belles promesses
2010 Des filles en noir
2018 Z perspektywy Paryża / Mes provinciales / A Paris Education