Anne jest reżyserką, jej kariera nabiera rozpędu. Ma 34 lata i bardzo chce mieć dziecko. Jest jednak sama, choć ma kilkoro przyjaciół. Jednym z nich jest Leo, fotografik, który próbuje swoimi pracami zainteresować galerie i pisma branżowe. Nie wygląda na szczęśliwego – nie układa mu się w świecie sztuki, nie potrafi zatrzymać przy sobie dziewczyny, którą kocha. Ich życie jest zdefiniowane przez miasto i jego anonimowe przestrzenie. Wśród pulsujących świateł nocnych lokali, w minimalistycznych wnętrzach galerii czy w domach znajomych Anne i Leo zawsze są poza tym, co tu i teraz, wyizolowani i zawieszeni. Film Jany Bürgelin można traktować jako intymny, podwójny portret trzydziestolatków w wielkim mieście. Ale można też widzieć w nim próbę dokumentalnego uchwycenia sposobu życia, pragnień i lęków millennialsów, pokolenia Y. Reżyserka lubi swoich bohaterów, ma dla nich wiele empatii – to na nich skupia uwagę, to ich – a nie świat wokół nich – stara się zrozumieć.
Urodzona w 1983 roku w Ludwigsburgu w Niemczech. Swoją edukację akademicką zaczęła od sztuki i grafiki, by ostatecznie w 2009 roku zająć się reżyserią w Filmakademie Baden-Württemberg. Dzięki stypendium studiowała także w południowoafrykańskiej School of Motion Picture Medium and Live Performance. Mieszka i pracuje w Berlinie.
2011 Kontaktruf (short)
2012 Kuchen essen (essay)
2013 Schweben wie Schmetterlinge, stechen wie Bienen (doc.)
2014 Something Changed in Me (doc.)
2017 Millennialsi / Millennials