English

White Noise

Antoine d’Agata
Francja 2019 / 240’
So Pretty Yung

Seks jako narzędzie do zabijania, jako owoc o smaku ulgi, jako odmowa czucia czegokolwiek. Nie wierzysz w piekło? Opowie ci o nim Antoine d’Agata, legendarny fotograf Magnum Photos, ten film niczym Hieronim Bosch swoje płótna. Monumentalny 4-godzinny dokument z życia pracowniczek i pracowników seksualnych nie pozostawia wątpliwości, w jakim narkotykowo-erotycznym transie żyje dziś duża część ludzkości. d’Agata tworzy niebezpiecznie estetyzujące obrazy, które nawiedzają nas i przerażają niczym piękne duchy. Jednocześnie White Noise jest namysłem nad tym, czym może – albo powinna – być fotografia, i włącza refleksję nad istotą medium w portret ekstremalnego bólu i rozkoszy, cielesnej niewoli. Ten seans spirytystyczny wypełniają monologi prostytutek obu płci z Kambodży, Ukrainy, Filipin czy Stanów Zjednoczonych. Schwytani w sieć koszmaru, wyjdziemy z kina odmienieni – jak na powierzchnię nowej planety.

Adriana Prodeus

Antoine d’Agata

Uczeń Nan Goldin I Larry’ego Clarke’a, fotograf agencji Magnum, reżyser wizyjnych dokumentów. Sam stał się bohaterem filmu The Cambodian Room. Situations with Antoine d’Agata (2009) Tommaso Luseny i Giuseppe Schillaciego. Jego filmy Aka Ana (2008), Atlas (2013) i najnowszy White Noise zgłębiają sytuację pracowników seksualnych na całym świecie. Szczególnie ważne dla niego jest Phnom Penh, gdzie cierpienie, lęk i rozkosz zlewają się w fotogeniczną truciznę.

Filmografia

2005 El Cielo del Muerto (short)

2008 Aka Ana

2013 Atlas

2018 White Noise

Twórcy

reżyseria Antoine d’Agata
scenariusz Antoine d’Agata
zdjęcia Antoine d’Agata
montaż Clemence Diard
muzyka Gilles Benardeau
producent Antoine d’Agata
produkcja Antoine d’Agata
właściciel praw Antoine d’Agata
język angielski
barwa kolor