Twórcy Widzę, widzę znów zajmują się życiem rodzinnym, skupiając się na tym, co mroczne i niewypowiedziane. Doskonały horror (zrealizowany we współpracy z legendarną brytyjską wytwórnią Hammer) przenosi nas do chatki na pustkowiu, gdzie pierwsze wspólne święta ma spędzić patchworkowa rodzina: dwoje dzieci, ich ojciec i jego nowa dziewczyna. Rodzeństwo Aidan i Mia nie kryją gniewu wobec ślubnych planów pary. Obwiniają Grace o tragedię, jaka spotkała ich matkę, i nawet nie udają sympatii do delikatnej, nieśmiałej dziewczyny. Kiedy ta zostaje z dziećmi sama, Aidan i Mia nie tylko robią wszystko, by uprzykrzyć jej życie, lecz także zaczynają grzebać w przeszłości Grace. Nagle zaczynają dziać się dziwne rzeczy – coś gaśnie, coś znika. Do drzwi łomocze międzypokoleniowa trauma, religijne szaleństwo przenika przez ściany, w piwnicy skrada się złość, a skute lodem jezioro staje się lustrem dla zamrożonych, lecz gwałtownie topniejących emocji. Już od pierwszych scen napięcie trzyma nas w żelaznym uścisku. The Lodge jest nie tylko majstersztykiem gatunku. Horror stał się dla twórców fantastycznym pretekstem do opowieści o demonach dzieciństwa i zadanych wówczas ranach, których nie zagoi czas.
Urodził się w Horn w 1985 roku. Oglądał, pisał scenariusze i realizował filmy, odkąd skończył 11 lat. Studiował w Akademii Filmowej w Wiedniu, pracował dla Czerwonego Krzyża. Wraz z Ulrike Putzer nakręcił m.in. nagradzany na festiwalach krótki metraż Elephant Skin (2009). Po raz pierwszy współpracował z Veroniką Franz przy dokumencie Kern (2012). Ich Widzę, widzę (konkurs Nowe Horyzonty w 2015 roku) debiutowało w weneckiej sekcji Orizzonti, a The Lodge prezentowane było na Sundance.
2009 Elefantenhaut / Elephant Skin (short)
2012 Kern (doc.)
2013 Dreh & Trink / Shoot & Drink (short, doc.)
2014 Widzę, widzę / Ich seh, Ich seh / Goodnight Mommy
2018 Atlas zła (segment Die Trud) / The Field Guide to Evil
2019 The Lodge
Urodziła się w 1965 roku w Wiedniu. Pracuje jako dziennikarka dla austriackiego dziennika „Kurier”, pisze scenariusze do filmów dokumentalnych oraz fabularnych wraz z Ulrichem Seidlem (Upały, Import/Export, trylogia Raj). Jej debiutem reżyserskim był dokument Kern (2012). Widzę, widzę miało premierę w weneckiej sekcji Orizzonti, a The Lodge prezentowane było na Sundance.
2012 Kern (doc.)
2014 Widzę, widzę / Ich seh, Ich seh / Goodnight Mommy
2018 Atlas zła (segment Die Trud) / The Field Guide to Evil
2019 The Lodge