Big Lebowska-bitch nie wychodzi z domu. Wybiera bezsilność, marazm i szaleńczy taniec przed telewizorem. Zadbana, twórcza i świadoma siebie, wpisuje fałszywy wiek w Tinderze, by mieć szansę na randkę. Reżyserka Pod moją skórą (3. NH) i Nie oglądaj się z Sophie Marceau i Monicą Bellucci powraca autoportretem kobiety samotnej, dokumentalnym dziennikiem artystki filmującej swoją codzienność i inscenizującej fantazje. Imponująca nagość bez pozerstwa pełni dla Mariny de Van funkcję lustra, w którym odbijają się mieszczański styl życia, teoria feministyczna, mizantropia i projekcje erotyczne. Łóżko artystki staje pracownią, skąd między rozchylonymi udami widać cały świat: blizny po związkach, domowe ciepełko, drapieżne pragnienie singielki kontrastujące z mądrym i cichym ciałem. Dodać do tego zakończenie w stylu romansu nad rozlewiskiem i wychodzi ultrakobiece, autoironiczne kino.
Jest pisarką, aktorką i reżyserką. Ukończyła filozofię na Sorbonie i filmoznawstwo. Jej krótkie filmy zapowiadały drapieżną, bezkompromisową artystkę, za jaką uznano ją po pełnometrażowych horrorach o kobiecej cielesności: Pod moją skórą i Nie oglądaj się. Popularność przyniósł jej ten drugi film z Sophie Marceau i Monibą Belucci oraz scenariusz do 8 kobiet François Ozona. Dokument Moja nagość nic nie znaczy miał premierę w Rotterdamie.
1993 Luce Turnier
2002 Pod moją skórą / Dans ma peau / In My Skin
2009 Nie oglądaj się / Ne te retourne pas / Don’t Look Back
2013 Dark Touch
2019 Moja nagość nic nie znaczy / Ma nudité ne sert à rien / My Nudity Does Not Mean Anything