Millenialsi kochają inaczej – inaczej niż starsi? Tej historii nie można zbyć wzruszeniem ramion. Czy to, że bohaterowie w ciągu ośmiu dni wymieniają trzy tysiące wiadomości, oznacza, że współczesne romanse diametralnie różnią się od tych sprzed dekad? Reżyserka Lina Maria Mannheimer wykazała się nadzwyczajną pokorą – znalazła dwie młode osoby umawiające się na internetowe randki i zobowiązała je do nagrywania wszystkiego, co przeżywają. Podążyła za Naomi i Edvinem, cokolwiek się wydarzy. Choć nigdy ich nie spotkała w realu, była z kamerą tak blisko jak nigdy, dzięki czemu powstała niebywale naturalna opowieść. To dowód wielkiego zaufania bohaterów do reżyserki, a zwłaszcza do nas, widzów. To nie reality show z Tindera, lecz rejestracja pierwszego okresu związku, gdy człowiek budzi się i zasypia z myślą o ukochanej osobie. Dziewczyna i chłopak zupełnie inaczej widzą tę relację – zupełnie na przekór stereotypom. Chciałoby się, żeby żyli długo i szczęśliwie.
Urodzona w 1980 roku szwedzka reżyserka i producentka. Została zauważona, gdy jej debiutancki krótkometrażowy dokument Kontrakt wystartował w konkursie festiwalu SXSW w Teksasie. Najważniejszą decyzją jest dla niej dobór bohaterek/-ów. Wtedy były to Beverly Charpentier i jej partnerka, francuska pisarka Catherine Robbe-Grillet. Wraz z nimi stworzyła kolejny film, kostiumową miniaturę Pięć zmysłów oraz pełnometrażowy dokument Ceremonia, poświęcony Robbe-Grillet, najsłynniejszej francuskiej dominatrix. Okres godowy realizowała zdalnie, pozwalając bohaterom samodzielnie się filmować.
2010 The Five Senses (short)
2010 Kontrakt / Kontraktet (short)
2014 Ceremonia / Ceremony
2019 Okres godowy / Parningsmarknaden / Mating