Christian, dyrektor prestiżowego muzeum sztuki nowoczesnej, wydaje się mieć wszystko pod kontrolą. Po rozwodzie przykładnie opiekuje się córkami, jeździ elektrycznym samochodem, wspomaga potrzebujących, zwłaszcza jeśli nie wymaga to od niego zbyt dużego wysiłku. Podczas przygotowań do pokazu instalacji The Square, z którą wiąże ogromne nadzieje, na wizerunku idealnego obywatela zaczynają pojawiać się pierwsze pęknięcia. Po zaskakującym Turyście Ruben Östlund ponownie rozkoszuje się wyśmiewaniem poprawności politycznej. W jego najnowszym, nagrodzonym Złotą Palmą filmie każdy może nagle ujrzeć wystawiony w swoim kierunku środkowy palec. Oferując nieoczekiwany bonus w postaci jednej z najzabawniejszych erotycznych scen roku (a może nawet wszech czasów), szwedzki reżyser mnoży absurdy tak szybko, jakby startował w wyścigu z samym Royem Anderssonem. Jednocześnie udowadnia, że we współczesnym społeczeństwie nawet wolność słowa ma swoje ograniczenia.
MFF w Cannes 2017 - Złota Palma, Vulcain Prize for the Technical Artist, ICS Cannes Award (najlepszy scenariusz)
Szwedzki reżyser filmowy i scenarzysta urodzony w 1974 roku na wyspie Styrsö. Na Uniwersytecie w Göteborgu poznał Erika Hemmendorffa, z którym założył firmę producencką Plattform Produktion. Zdobywca wielu prestiżowych nagród, w tym Złotego Niedźwiedzia w Berlinie za film krótkometrażowy Incydent w banku oraz Nagrody Jury Un Certain Regard za Turystę, którego wyróżniono także nominacją do Złotego Globu. Jego najnowszy film, The Square, przyniósł mu Złotą Palmę na festiwalu filmowym w Cannes.
2008 Mimowolnie / De ofrivilliga / Involuntary
2011 Gra / Play
2014 Turysta / Turist
2017 The Square