To nie jest film o ludziach, którzy jedzą - mówi Shengze Zhu, którą w upartej, bezkompromisowej obserwacji świata można porównać z Jamesem Benningiem. To film o napierającej zewsząd przestrzeni i czasie odciskającym piętno. Reżyserka w trzynastu statycznych ujęciach pokazuje zasiadającą do posiłków trzypokoleniową rodzinę migrantów ze wsi, próbujących ułożyć sobie życie w Wuhan, jednym z największych miast centralnych Chin. Ich wzajemne relacje, rozmowy, koleje losu jak w soczewce skupiają stan świadomości chińskiego społeczeństwa, brutalność współczesnego kapitalizmu, złożoną specyfikę Państwa Środka. Poza intymnością, do której dopuszcza zaaranżowana przez Shengze Zhu sytuacja, w jej surowym z pozoru filmie pojawia się czysta poezja. Zimne światło jarzeniówek wydobywa absurdalny charakter służącej za szafę girlandy plastikowych worków wiszących na popękanej, brudnej ścianie. Ujęcia w wiejskim rodzinnym domu przypominają dzieła mistrzów renesansowego malarstwa. Nieświadomi tego piękna i tajemnicy ludzie stają się już tylko elementem kompozycji, poddają się upływającemu czasowi.
Montreal International Documentary Festival (RIDM) 2016 - Grand Prize; Olhar de Cinema - Curitiba IFF 2016 - Critics' Award; Nyon Visions du Réel 2016 - Grand Prix
Urodzona w Chinach (Wuhan, Hubei) w 1987 roku reżyserka, producentka i autorka zdjęć. Studiowała w Stanach Zjednoczonych fotografię reportażową na University of Missouri-Columbia i pracowała jako fotoreporterka. W 2010 roku razem z Zhengfanem Yangiem założyła firmę producencką Burn The Film Production House. Wyprodukowała i była autorką zdjęć do kilku filmów, m.in. do Distant. Out Of Focus i Where Are You Going Zhengfana Yanga.
2014 Xu jiao
2016 Kolejny rok / Another Year