Elegijna historia rozpadającego się związku rozpisana na dwa nagie ciała i pustoszejący dom. W swoim pełnometrażowym debiucie argentyńska reżyserka Mónica Lairana ogranicza dialogi do minimum, opowiadając o końcu pewnej relacji. Przygląda się mężczyźnie i kobiecie, którzy próbują ratować, co się da ze wspólnie spędzonych lat: resztki dogasającego pożądania, wciąż łączącą ich czułość i zaufanie, a także wspomnienia zapisane w każdej rzeczy - włącznie z tytułowym łóżkiem - znajdującej się w domu, który znają jak siebie nawzajem. Wyjątkowo skupiony, szczery, momentami bolesny film Lairany podzielił publiczność na tegorocznym Berlinale, ale z pewnością jest kolejnym silnym kobiecym głosem z Argentyny. Za pomocą prostych środków reżyserce udaje się uchwycić coś bardzo uniwersalnego i podstawowego - dziwny stan, kiedy nie jest się już razem, ale jasne staje się też, że nigdy nie będzie się zupełnie oddzielnie.
Argentyńska aktorka i reżyserka, urodzona w Buenos Aires w 1973 roku. Występowała w licznych sztukach teatralnych, serialach telewizyjnych i filmach fabularnych, takich jak Małe niebo (María Victoria Menis, 2004) czy Szef, anatomia przestępstwa (Sebastián Schindel, 2014). Od 2010 roku kręci poświęcone życiu argentyńskich kobiet filmy krótkometrażowe. Łóżko jest jej pełnometrażowym debiutem, premierowo pokazanym na tegorocznym Berlinale.
2010 Rosa (short)
2013 María (short)
2014 Emilia (short)
2018 Łóżko / La cama / The Bed