W swoim nagradzanym drugim filmie meksykańska reżyserka Alejandra Márquez Abella opowiada o kolejnych „gotowych na wszystko” – żonach i partnerkach bogaczy, których nieśpieszne dni spędzane na zamawianiu w restauracjach ślimaków oraz plotkowaniu w przerwach między meczami tenisa przerywa kryzys ekonomiczny w 1982 roku. Szczególnie mocno zaczyna odczuwać go Sofía (Ilse Salas), dotychczas mająca właściwie wszystko: nawet nowiutki samochód w kolorze szampana. No może oprócz Julio Iglesiasa, o którym wciąż fantazjuje. Gdy pracujący dla niej ludzie nie dostają przelewu, a mąż traci grunt pod nogami, jej obracający się wokół tego, co „boskie” i „tandetne”, świat zaczyna się zmieniać. Kiedy byłem młody, myślałem, że pieniądze muszą być najważniejszą rzeczą w życiu. Teraz, kiedy jestem stary, wiem, że tak jest – deklarował kiedyś Oscar Wilde. Bohaterki Abelli bez wahania przyznałyby mu rację, a potem poszły zrobić sobie paznokcie.
Fribourg IFF 2019 – najlepszy film; Havana FF 2018 – najlepsza aktorka; Málaga Spanish FF – najlepszy film iberoamerykański, scenariusz, montaż; Toulouse Latin America FF – Nagroda Specjalna Jury
Meksykańska reżyserka i scenarzystka urodzona w 1982 roku w San Luis Potosí. Studiowała w Barcelonie w Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya. Jej pierwszy, zrealizowany w 2009 roku krótki metraż 5 Memories pokazano na ponad 140 światowych festiwalach. Jej dwa filmy pełnometrażowe, Semana Santa i wielokrotnie nagradzane Dobre dziewczyny, odbyły się na festiwalu w Toronto. Za ten ostatni zdobyła w Palm Springs tytuł najbardziej obiecującej młodej reżyserki.
2009 5 recuerdos / 5 Memories (Short)
2015 Semana Santa
2018 Dobre dziewczyny / Las niñas bien / The Good Girls
2019 Perra (short)