Nosić maskę czy odsłonić twarz? – kiedy Jade stoi przed lustrem, to pytanie nie jest metaforą. Ostry, zmysłowy film Sachy Polak, przypominający wczesne dzieła Lynne Ramsey, wyróżnia się przede wszystkim świetną rolą debiutantki Vicky Knight, która boryka się z problemem rozległych blizn na twarzy, rękach i klatce piersiowej. Kamera znajduje się bardzo blisko tej silnej, samostanowiącej kobiety. Jej bohaterka to prosta dziewczyna z południowego Londynu, która została oblana kwasem. Teraz nie poznaje jej nawet własne dziecko. Obca we własnej rodzinie, zatraca się w imprezowym transie. W końcu zaczyna pracę przed kamerką erotyczną i w call center, by uzbierać pieniądze na operację plastyczną. Najlepsze sekwencje filmu przypominają wideoklipy: w tunelu strachów, myjni samochodowej, w tańcu w burce. Dla tych, którzy wciąż nie wierzą, że teledysk przestał być obelgą dla filmu, gra MC Shystie – dancehall, drum’n’bass, nastrojową elektronikę.
Holenderska reżyserka urodzona w 1982 roku. Zaistniała filmem Hemel o młodej dziewczynie kompulsywnie uprawiającej seks, wyróżnionym na Berlinale Nagrodą FIPRESCI w sekcji Forum. Jej drugi pełnometrażowy film Zurich o kobiecie odkrywającej podwójne życie zmarłego męża tirowca dostał nagrodę CICAE w Berlinie. Dirty God jako pierwsza holenderska produkcja startował w konkursie międzynarodowym festiwalu Sundance oraz był prezentowany na MFF w Rotterdamie. To zarazem pierwszy anglojęzyczny film Polak.
2008 Drang (short)
2012 Hemel
2012 Broer (short)
2013 New Boobs (doc.)
2015 Zurich
2019 Dirty God