To będą niezapomniane wakacje - tureckie wybrzeże, drinki z palemką, dom z basenem, a w nim bogate towarzystwo, które lubi się zabawić. I tylko twarz młodziutkiej, niebywale atrakcyjnej Saschy zdradza czujność i napięcie kryjące się pod rozkosznym uśmiechem, sprawiającym jednak wrażenie przyklejonego. Sascha dotrzymuje towarzystwa bossowi w średnim wieku, Michaelowi, który jest równie nieprzewidywalny w rozdawaniu szmaragdów, co w wymierzaniu policzków. Przemoc w tym opromienionym słońcem, a przy tym zimnym jak skalpel filmie objawia się serią gwałtownych eksplozji, po których wszystko wraca do "normy". W każdym razie do czasu, gdy nowo poznany samotny żeglarz Thomas przypomni Saschy o istnieniu życia, w którym kobiece ciało nie jest niczyją własnością ani przedmiotem handlu. Debiutująca prowokacyjnym Holiday Isabella Eklöf to piekielnie przenikliwa reżyserka. Jej pozytywnie przyjęty na festiwalu Sundance film pokazuje, jak rozpięta wokół bohaterki sieć męskiej manipulacji, upokorzeń i benefitów produkuje kogoś w rodzaju syreny. Słodki, melodyjny głos Saschy uwodzi żeglarzy i widzów, widzimy w niej ofiarę, ale jednocześnie bohaterka napawa nas lękiem. Jaki mrok kryje wnętrze osoby, która sprzedała duszę za luksusowe wakacje?
Urodzona w 1978 roku szwedzka reżyserka i scenarzystka, a także pisarka i tłumaczka. Ukończyła studia filmowe w Göteborgu i Kopenhadze. Autorka kilkunastu krótkich metraży. Asystowała na planie głośnego Pozwól mi wejść, jest współautorką Granicy nagrodzonej przez jury FIPRESCI na festiwalu w Cannes.
2017 Holiday