Bertrand Bonello zastawia na widza pułapkę i realizuje film o zwodniczym seksapilu terroryzmu. W Nocturamie aktu bezsensownej przemocy nie dokonują fanatycy religijni, lecz poszukujący wrażeń hipsterzy. Reżyser z premedytacją podkreśla zresztą fizyczną atrakcyjność bohaterów, a ich czyny ozdabia transową muzyką (autorstwa samego Bonello) i teledyskowym montażem. Realizacyjna swada, skłonność do intelektualnej prowokacji i wyczulenie na demoralizujący potencjał popkultury zbliża francuskiego twórcę do autorów pokroju Jeana-Luca Godarda czy Piera Paola Pasoliniego. Pokrewieństwo z dziełami mistrzów sprzed lat okazuje się tu jednak mniej ważne niż zakorzenienie w kinie współczesnym. Fakt, że ukazani na ekranie zamachowcy rekrutują się spośród przedstawicieli niemal wszystkich zamieszkujących Francję grup etnicznych, pozwala dostrzec w filmie Bonella gorzki rewers słynnej Klasy Canteta. Podczas seansu Nocturamy nie sposób zapomnieć także o kontekstach pozaartystycznych – niecały tydzień po oficjalnej premierze filmu doszło do krwawego zamachu terrorystycznego w Nicei.
San Sebastián IFF 2016 - SIGNIS Award; Mar del Plata FF 2016 – Special Mention for Cinematography
Urodził się w 1968 roku w Nicei. Swoją przygodę ze sztuką rozpoczynał jako kompozytor. W świecie kina dał się poznać jako reżyser, scenarzysta, producent oraz aktor. Na początku swojej kariery filmowej był, obok m.in. Gaspara Noé czy François Ozona, łączony z nurtem Nowej Ekstremy Francuskiej. Jego trzy filmy miały światową premierę w konkursie głównym festiwalu w Cannes. Zrealizowany w 2014 roku Saint Laurent był francuskim kandydatem do Oscara. O wojnie pokazane zostało w konkursie Nowe Horyzonty podczas ósmej edycji festiwalu.
2001 Le Pornographe / The Pornographer
2003 Tiresia
2008 O wojnie / De la guerre / On War
2011 Apollonide. Zza okien domu publicznego / L'Apollonide (Souvenirs de la maison close) / House of Tolerance
2014 Saint Laurent
2016 Nocturama