Być może nie ma drugiej tak kluczowej dla historii kina sceny co prysznicowa sekwencja z Psychozy, arcydzieła Alfreda Hitchcocka z 1960 roku. Niezależnie od tego, ile razy była zacytowana czy sparodiowana, kiedy ogląda się ją w 2017 roku, nadal ma moc. 78/52 jest jej dekonstrukcją przeprowadzoną w najdrobniejszym szczególe. Tytuł odnosi się do liczby ustawień kamery i cięć w trwającej trzy minuty scenie. Sam Hitchcock poświęcił jej cały tydzień. Legendarne stały się anegdoty o hektolitrach sosu czekoladowego udającego w czarno-białym filmie krew czy o Marli Renfro zastępującej Janet Leigh w rozebranych scenach. Reżysera Alexandra Philippe'a (The People vs. George Lucas, Doc of the Dead) interesuje najbardziej wpływ, jaki ta sekwencja wywarła na rozwój globalnej popkultury. A odcisnęła piętno na kilku pokoleniach twórców i widzów, począwszy od Guillermo del Toro i Gusa Van Santa, który w 1998 roku odtworzył scena po scenie cały film w kolorze, skończywszy na psychofanach młodego pokolenia takich jak Elijah Wood.
Calgary Underground FF 2017 - Best Documentary Feature
Reżyser, scenarzysta, producent filmowy. Zdeklarowany, choć krytyczny fan Gwiezdnych wojen. Urodził się w Genewie, pracuje w USA. Jest badaczem i wielkim fanem popkultury, za swoje filmy otrzymał kilka międzynarodowych nagród. Jego Skandalista George Lucas (American Film Festival 2011) jest najczęściej odtwarzanym dokumentem na Netfliksie.
2003 Chick Flick: The Miracle Mike Story (doc.)
2004 Earthlings: Ugly Bags of Mostly Water (doc.)
2006 Left (short)
2008 The Spot (doc., short)
2009 Inside (short)
2010 Skandalista George Lucas / The People vs. George Lucas (doc.)
2014 Doc of the Dead (doc.)
2017 78/52 (doc.)