Martín jest singlem zbliżającym się do czterdziestki, który dostaje – zdawać by się mogło – wymarzoną pracę. Jego daleki kuzyn Bruno wyjeżdża wraz z żoną i córką do Paryża, więc Martín ma zamieszkać w ich dużym, wygodnym domu i zaopiekować się kotem zwanym Missisipi. Sprawy komplikują się, gdy zwierzę ucieka. W trakcie poszukiwań Martín poznaje samotną matkę Pachi, z którą nawiązuje romans. Dla niej przyjmuje też nową tożsamość, wykorzystując do tego dom i życie swojego krewnego. Pytanie tylko, jak długo uda mu się utrzymać tę fikcję. I czy w ogóle tytułowe życie rodzinne jest czymś, czego mu brakuje, czy raczej czego szczerze nienawidzi. W chilijskim filmie więcej jest niewiadomych niż prostych odpowiedzi. Pokazane premierowo na tegorocznym festiwalu Sundance wspólne dzieło Alicii Scherson i Cristiána Jiméneza analizuje napięcia między relacjami rodzinnymi a indywidualizmem, łącząc cechy stylu obojga twórców: niekonwencjonalne poczucie humoru z aurą tajemnicy.
Urodziła się w 1974 roku w Santiago, ukończyła biologię, by następnie studiować film na Kubie i w USA. Po powrocie do Chile założyła firmę producencką La Ventura i zajęła się reżyserią. Jej debiut Play (2005) doceniono na Tribeca Film Festival i w Karlowych Warach, natomiast kolejne filmy – Turistas (2009) i ekranizacja powieści Roberto Bolaño Il futuro (2013) z Rutgerem Hauerem – zdobyły nagrody w Seattle i Rotterdamie. Życie rodzinne to jej pierwszy film stworzony wspólnie z Cristiánem Jiménezem.
2005 Play
2009 Turistas / Tourists
2013 Il futuro / The Future
2017 Życie rodzinne / Vida de Familia / Family Life (co-dir.)
Chilijski reżyser i scenarzysta. Zanim został filmowcem, studiował socjologię, co widać w jego filmach badających relacje społeczne: pokazywanym w San Sebastian debiucie Złudzenia optyczne czy La Voz en Off, który premierę miał na festiwalu w Toronto. W nakręconym z Alicią Scherson Życiu rodzinnym po raz drugi po komediodramacie Bonsái sięgnął po prozę Alejandro Zambry. Jiménez reżyseruje też seriale telewizyjne: El Reemplazante (2012-13) i powstający w chilijsko-argentyńskiej koprodukcji Bichos Raros.
2009 Złudzenia optyczne / Ilusiones ópticas / Optical Illusions
2011 Bonsái
2014 La Voz en Off / Voice Over
2017 Życie rodzinne / Vida de Familia / Family Life (co-dir.)