Farmer Johnny Saxby to z pozoru typowy przykład prowincjonalnego twardziela. W wyniku serii zaskakujących zdarzeń chłopak stopniowo zaczyna jednak zdradzać swoje prawdziwe oblicze. Pierwszy zwiastun przełomu przynosi niespodziewana choroba ojca. Drugi, jeszcze istotniejszy, to pojawienie się w okolicy przystojnego emigranta z Rumunii. Początkowo relacja między Johnnym a Gheorghem opiera się wyłącznie na zwierzęcej namiętności, ale z czasem ujawnia głębię. Piękny kraj wydaje się osadzone zarówno w Tajemnicy Brokeback Mountain, jak i w kinie Gregga Arakiego. Debiutujący w pełnym metrażu Francis Lee nadzwyczaj sprawnie łączy ze sobą kruchość i szaleństwo, melodramatyczną subtelność i zawadiacki humor. Rezultatem tej osobliwej mieszanki okazuje się film, który w pomysłowy sposób eksploruje pogranicze natury i kultury. Przy okazji Piękny kraj stanowi pretekst do pozbawionej wpływu stereotypów i myślowych klisz refleksji nad współczesnym rozumieniem męskości.
Sundance FF 2017 – Directing Award, Transilvania IFF 2017 – Special Jury Award
Urodzony w Soyland w zachodnim Yorkshire. Zanim zajął się reżyserią, odnosił sukcesy jako aktor teatralny i filmowy (wystąpił między innymi w Topsy-Turvy Mike'a Leigh). Za kamerą po raz pierwszy stanął w 2012 roku, gdy zrealizował 18-minutowe The Farmer's Wife. Nagrodzony na festiwalu Sundance Piękny kraj to jego pełnometrażowy debiut reżyserski.
2012 The Farmer’s Wife (short)
2013 Bradford Halifax London (short)
2014 The Last Smallholder (short, doc.)
2017 Piękny kraj / God’s Own Country