Rozpalone słońcem, puste wzgórza indonezyjskiej wyspy urzekają surowym pięknem. Dla mieszkającej samotnie młodej wdowy nie jest to jednak bezpieczne miejsce. Gdy do jej drzwi zapuka kilku bandytów, nikt nie usłyszy wołania o pomoc. Nie spodziewają się, że nad ranem kobieta opuści dom z głową jednego z nich zawiniętą w strzęp materiału. Reżyserka w intrygujący sposób łączy konwencję westernu z kameralnym dramatem, uzupełniając je dokumentalnym zacięciem i sarkastycznym poczuciem humoru. Doskonale panuje nad formą – panoramiczne kadry hipnotyzują, wykorzystane w nich światło jest ukłonem w stronę Caravaggia. Postać wdowy inspirowana była historiami mieszkających na wyspie kobiet, ale scenariusz nadaje jej mitologiczny charakter. Podróż szukającej sprawiedliwości bohaterki złożona jest z prozaicznych wydarzeń, składających się jednak na opowieść o kobiecej sile. Gdyby ktoś pokusił się o wymyślenie Mad Maxa w wersji slow cinema, mogłaby to być właśnie Marlina...
Urodzona w Dżakarcie, uważana za jedną z najważniejszych postaci młodego pokolenia indonezyjskich filmowców. Studiowała media i literaturę w Indonezji oraz reżyserię w Australii. Debiutancki film przyniósł jej nagrodę za reżyserię na festiwalu w Dżakarcie, drugi pełen metraż pokazywany był m.in. na festiwalach Sundance, w Rotterdamie i Karlowych Warach. Marlina... jest trzecim filmem reżyserski i jedyną produkcją z Azji Południowo-Wschodniej w programie tegorocznego festiwalu w Cannes.
2008 Fiction / Fiksi
2013 What They Don’t Talk About When They Talk About Love / Yang Tidak Dibicarakan Ketika Membicarakan Cinta
2017 Marlina: zbrodnia w czterech aktach / Marlina the Murderer in Four Acts / Marlina si Pembunuh dalam Empat Babak