Związek Minjung i malarza Young-soo wisi na włosku przez dochodzące zewsząd plotki na jej temat: że pijana w sztok spędza czas w barach z innymi mężczyznami. Uczuciowy romantyk uważa, że zna swoją dziewczynę i nie chce dać wiary pogłoskom, ale łamie się i po kłótni Minjung odchodzi. Zakochany będzie jej potem szukał po całym mieście (które u Honga zamyka się w kwadracie kilku ulic), by naprawić swój błąd. Tymczasem ona (ale czy na pewno ona?) spotyka innych mężczyzn, którzy twierdzą, że świetnie ją znają, choć mogą się mylić. Sobowtór? Kim jest ta dziewczyna? Trudno nie wpaść w pułapkę zastawioną przez Honga, który jak zwykle mnoży bliźniacze tożsamości, podsycając miłosną obsesję i brak poczucia bezpieczeństwa. Jego bohaterowie są nieprzewidywalni, choć ma to związek nie tyle z psychologią postaci, ile z intelektualną grą, w którą reżyser wciąga widzów i w rezultacie odmalowuje mozaikę ludzkich wad i kierujących nami sprzecznych impulsów.
San Sebastián IFF 2016 - Best Director
Urodził się w 1961 roku. Po ukończeniu studiów w Korei Południowej kontynuował naukę na uniwersytetach w Kalifornii i Chicago. W 1996 roku nakręcił swój pierwszy pełnometrażowy film, The Day a Pig Fell Into the Well. Choć bywa porównywany do mistrzów kina francuskiego, konsekwentnie rozwija własny styl. Do najważniejszych wyznaczników jego twórczości należą: zainteresowanie dylematami moralnymi, autotematyzm i dyskretne poczucie humoru. Jest ulubieńcem międzynarodowych festiwali. Na swoim koncie ma nagrody zdobyte m.in. w Cannes, Rotterdamie i Locarno.
2004 Woman Is the Future of Man / Yeojaneun namjaui miraeda
2005 A Tale of Cinema / Geuk jang jeon
2010 Hahaha
2010 Oki / Oki's Movie / Ok-hui-ui yeonghwa
2012 W innym kraju / In Another Country / Da-reun na-ra-e-seo