Jeden z najgłośniejszych filmów zeszłorocznego festiwalu w Wenecji. Niemcy, lata 20. XX wieku. Młoda Niemka regularnie odwiedza grób poległego na wojnie narzeczonego. Pewnego dnia dziewczyna spotyka na cmentarzu mężczyznę, który podaje się za przyjaciela zmarłego. Wkrótce okazuje się, że przybysz skrywa w sobie pewną tajemnicę. Film Françoisa Ozona stanowi przewrotną wariację na temat Broken Lullaby - zapomnianego dziś melodramatu Ernsta Lubitscha z 1932 roku. We Frantzu francuski mistrz nie tylko wywraca do góry nogami prawidła gatunku, lecz zadaje autotematyczne pytanie o etyczny aspekt opowiadania historii. Przy okazji - pomimo eksponowania staroświeckiego sztafażu - film Ozona daje się odczytywać w kategoriach na wskroś współczesnych. Jak zauważał w wywiadach sam reżyser, ukazana na ekranie atmosfera napięcia, agresji i rosnącego w siłę nacjonalizmu niespecjalnie różni się od nastrojów odczuwanych w Europie anno domini 2017.
Venice Film Festival 2016 - Best Young Actress; César Awards, France 2017 - Best Cinematography, Adapted Screenplay, Orginal Music, Actor, Most Promising Actress; Sedona International Film Festival 2017 - Best Foreign Feature Film;
Urodzony w 1967 roku w Paryżu. Ukończył prestiżową szkołę filmową Le Femis. Już w zrealizowanych w trakcie studiów filmach krótkometrażowych rozwinął swój charakterystyczny styl. Do jego najważniejszych wyznaczników należy zainteresowanie ludzką cielesnością, zamiłowanie do prowokacji i niechęć wobec mieszczańskiej moralności. W 1998 roku zadebiutował w pełnym metrażu czarną komedią pod tytułem Sitcom. Za zrealizowane w 2012 roku U niej w domu otrzymał Złotą Muszlę na festiwalu w San Sebastian oraz Europejską Nagrodę Filmową dla najlepszego scenarzysty.
1998 Sitcom
2000 Krople wody na rozpalonych kamieniach / Gouttes d'eau sur pierres brulantes / Water Drops on Burning Rocks
2002 8 kobiet / 8 femmes / 8 Women
2003 Basen / Swimming Pool
2005 5 x 2
2005 Czas, który pozostał / Le temps qui reste / Time to Leave
2007 Angel
2009 Ricky