Rio de Janeiro w 2016 roku to miejsce niezbyt przyjemne. Temperatury sięgają zenitu, a ludzie wywłaszczani są z mieszkań, które leżą na terenach przeznaczonych pod budowę wioski olimpijskiej. 30-letnia prawniczka Ana próbuje się temu przeciwstawić, angażując się w organizację komitetów obywatelskich. W tym samym czasie poznaje Pedra, zatrudnionego przez dewelopera architekta, i choć nie powinna, ulega jego urokowi. Jednocześnie z jej ciałem zaczyna dziać się coś dziwnego. Lekarze nie potrafią wyjaśnić, czym może być swędząca narośl na skórze Any, wpływająca również na stan umysłu kobiety. Rytm filmu Mariny Meliande wybijają miarowe, niepokojące odłosy wentylatorów, które są podstawowym wyposażeniem dusznych wnętrz i budynków Rio. Niezwykły debiut brazylijskiej reżyserki oscyluje między realizmem a oniryzmem, kinem społecznie zaangażowanym a horrorem w duchu Opętania Andrzeja Żuławskiego.
Brazylijska reżyserka i montażystka filmowa. Urodziła się w Rio de Janeiro, gdzie ukończyła Uniwersytet Fluminense, uczyła się także we francuskim Le Fresnoy. Na studiach poznała Felipe Bragançę, z którym wspólnie stworzyła kilka filmów krótkometrażowych, pokazywanych na festiwalach w Cannes i Locarno. Wraz z nim napisała także scenariusz do Wilgoci - samodzielnego, pełnometrażowego debiutu, którego premiera odbyła się na tegorocznym festiwalu w Rotterdamie.
2003 Por dentro de uma gota dágua / Waterbound (short, co-dir)
2004 O nome dele (o clóvis) / His Name (the Clown) (short, co-dir)
2009 A fuga da mulher gorilla /The Escape of the Monkey Woman (co-dir)
2010 A alegria / The Joy (co-dir),
2010 Desassossego (filme das maravilhas) / Neverquiet (Film of Wonders) (co-dir)
2018 Wilgoć / Mormaço / Sultry