Bohaterowie Babisa Makridisa - kiedyś mieszkający w samochodzie bezimienny kierowca (L), teraz również pozbawiony nazwiska prawnik - to mężczyźni w średnim wieku. Trudno o lepszy moment na załamanie nerwowe. Posępny Yannis Drakopoulos, który przed realizacją Litości dostał od reżysera filmy Akiego Kaurismäkiego i Bustera Keatona, nie rozstaje się z miną żałobnika, wcielając się w postać ojca rokującego pianisty i męża kobiety w śpiączce. Pewnego dnia żona jednak się budzi i wszystko staje na głowie. Lukrowane babeczki od troskliwej sąsiadki przestają przychodzić, nikt już nie posyła pełnych litości spojrzeń, a prawdziwą tragedią okazuje się brak powodów do zmartwień. Makridis i scenarzysta Efthymis Filippou portretują człowieka, na którego współczucie innych działa jak narkotyk. Co gorsza, jego potrzeba wiecznego malkontenctwa nie współgra z otoczeniem. Z okna apartamentu roztacza się przecież widok na srebrną plażę, lazurowe niebo i samotną palmę pośrodku. Przewrotna czarna komedia prezentowana na festiwalu Sundance i w Rotterdamie.
Urodzony w Kastorii w 1970 roku, zaliczany do grona twórców greckiej nowej fali. Na sztukę zarabia kręceniem reklam, co pozwoliło mu zrealizować krótki metraż The Last Fakir oraz dwa pełne metraże (L, Litość). Stale współpracuje ze scenarzystą Efthymisem Filippou. Makridis zarzeka się, że nie ma żadnej greckiej nowej fali, a jedynie grupka wspierających się przyjaciół. Jak mówi, Ateny to małe miasto.
2005 O teleftaios fakiris / The Last Fakir (short)
2012 L
2018 Litość / Pity