Niezwykły debiut Juliany Antunes, która spędziła pół roku na przedmieściach brazylijskiego Belo Horizonte. Dokument o kobietach z rządzących się twardymi, męskimi prawami faweli, stworzony prawie w całości przez kobiety (reżyseria, produkcja, zdjęcia, dźwięk). Andreia i Leid są sąsiadkami - pierwsza marzy, by wyprowadzić się z dzielnicy nędzy, druga czeka na odsiadującego wyrok męża. Czas wypełnia im opieka nad dziećmi i remonty prowizorycznych domów, a także taniec, manicure, picie alkoholu z koleżankami czy branie narkotyków z kręcącym się po dzielnicy Felipe. Życie w takim miejscu wiąże się z wieloma problemami (walki gangów, ulewy niszczące zabudowania, wykorzystywanie seksualne nieletnich), ale Baronesa nie jest pornografią ubóstwa. Reżyserka tworzy intymny portret przyjaciółek i ich niełatwej rzeczywistości. Za pomocą bliskich planów, wydobywających z bohaterek piękno, Antunes pokazuje ich godność i siłę w przezwyciężaniu trudności, a także bijącą z ekranu prawdziwą radość życia. Wbrew wszystkiemu.
MFF w Mar de Plata 2017 – najlepszy film latynoamerykański; FID w Marsylii 2017 – Nagroda Publiczności; MFF w Valdivii 2017 – najlepszy film
Urodzona w 1989 roku brazylijska producentka i reżyserka. Ukończyła studia filmowe w Belo Horizonte, po których wraz z Marcellą Jacques i Laurą Godoy założyła firmę producencką Ventura. Pracowała jako asystentka przy głośnej, pokazywanej w zeszłym roku na Nowych Horyzontach Arabii João Dumansa i Affonso Uchoy. Realizowany przez cztery lata dokument podbił festiwale filmowe w Ameryce Południowej (Mar de Plata, Tirandetes, Valdivia) i w Europie (Marsylia, Saloniki).
2018 Baronesa