Dyplomowy film studentów wydziału aktorskiego łódzkiej filmówki, który okazuje się czymś więcej niż tylko ćwiczeniem stylistycznym. Podczas seansu Monumentu odczuwamy na własnej skórze atmosferę niepokoju, chaosu i oczekiwania na przełom, emanującą już z Wieży. Jasnego dnia. Jednocześnie jednak Jagoda Szelc nie ogranicza się do powtarzania rozwiązań wypracowanych w swoim rewelacyjnym debiucie. W Monumencie urodzona we Wrocławiu twórczyni jeszcze bardziej intensywnie flirtuje z konwencją horroru, w jego najbardziej wyrafinowanej psychologicznie odmianie. Nowy film Szelc zaczyna się niewinnie. Grupa studentów wyjeżdża na praktyki do prowincjonalnego hotelu, który jest czymś pomiędzy Szpitalem Przemienienia z filmu Żebrowskiego a Hasowskim Sanatorium pod Klepsydrą. Na miejscu bohaterowie spełniają coraz to nowe zachcianki surowej managerki, a także orientują się, że placówka oferuje swoim klientom zupełnie niestandardowe usługi. Jak młodzi ludzie odnajdą się w tej zaskakującej sytuacji? Jaki wpływ na ich zachowanie wywrze tytułowy Monument - tajemnicza budowla znajdująca się na terenie hotelu?
Absolwentka Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu i Wydziału Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTViT w Łodzi. Autorka wielu dobrze przyjętych filmów krótkometrażowych i dokumentalnych. Jej pełnometrażowy debiut Wieża. Jasny dzień został uhonorowany nagrodami za najlepszy debiut i najlepszy scenariusz na Festiwalu Filmowym w Gdyni. W jednym z wywiadów mówi o sobie: Urodziłam się we Wrocławiu i to zaspokaja moją potrzebę snobizmu.
2011 Kichot (short, doc.)
2011 Krzycz, jeśli chcesz (short)
2013 Taki pejzaż (short)
2015 Spacer (short, doc.)
2017 Wieża. Jasny dzień / Tower. A Bright Day