Jedyne w swoim rodzaju kino Eugène'a Greena. Barokowe malarstwo, legendy arturiańskie i XVII-wieczny teatr pozwalają reżyserowi w lekko żartobliwym tonie opowiedzieć o współczesnych lękach Europejczyków. Tytułowi barbarzyńcy, choć nikt ich nie widział, nadciągają - tak donoszą social media. By skryć się przed niebezpieczeństwem, grupa wędrowców puka do wrót domostwa pewnego maga. Ten wpuści ich pod swój dach tylko pod jednym warunkiem - wyrzucą telefony komórkowe. Wspólnie spędzona noc, pośród wyznań, scenicznych gestów i duchów wyłaniających się z ciemności rodem z obrazów Caravaggia, przeobrazi się w oczyszczający rytuał przejścia. Brzmi ekscentrycznie? Wbrew pozorom to zderzenie różnych inspiracji i porządków, erudycji i poczucia humoru, kina i teatru tworzy na ekranie zaskakująco spójną, niepowtarzalną całość. Na wskroś przywiązany do europejskiej tradycji Green nie byłby też sobą, gdyby między wierszami, z przymrużeniem oka nie zasugerował widzom, że prawdziwym barbarzyństwem, które nam grozi, jest... amerykańska popkultura.
Gijón International Film Festival 2017 - najlepszy film
Reżyser, aktor, pisarz i erudyta. Urodzony w 1947 roku w Nowym Jorku, ale przez całe życie zawodowe związany z Francją. W 1977 otworzył Théâtre de la Sapience. Debiut Toutes les nuits, za który otrzymał nagrodę francuskich krytyków, nakręcił dopiero w wieku 54 lat. Wspólnie z Pedro Costą i Harunem Farockim stworzył tryptyk Memories. Fascynacja XVII-wieczną kulturą Europy Zachodniej obecna jest również w jego wcześniejszych filmach, Moście artystów, Portugalskiej zakonnicy i Sapientii.
2001 Toutes les nuits
2003 Le monde vivant / The Living World
2004 Most artystów / Le pont des Arts
2006 Les signes (short)
2009 Portugalska zakonnica / A religiosa Portuguesa / The Portuguese Nun
2014 Sapientia / Sapience
2016 Syn Józefa / The Son of Joseph / Le Fils de Joseph