Lee Chang-dong (Sekretne światło, Poezja) należy do tych twórców, którzy na język obrazu potrafią przełożyć skomplikowane wewnętrzne procesy, pozwalając nam dostrzec choćby to, jak dojrzewa przemoc. O tym właśnie opowiadają Płomienie - cichy, delikatny, kameralny film, żarzący się jednocześnie emocjami. Jego bohater, marzący o karierze pisarza Jong-so, został zmuszony do powrotu na rodzinną wieś. Chłopak przeżywa właśnie zauroczenie Haemi (nieuchwytna Jeon Jong-seo), która twierdzi, że zna go ze szkoły. Pod jej nieobecność Jong-soo opiekuje się kotem, którego nigdy nie udaje mu się zobaczyć, choć znika zostawiane dla niego jedzenie. Z dalekiej podróży Haemi przywozi Bena, zamożnego, pewnego siebie światowca, i to z nim spędza teraz czas. Zrozpaczony Jong-soo krąży wokół szczęśliwej pary - aż do dnia, w którym dziewczyna znika. Z dnia na dzień chłopak nabiera coraz większej pewności, że to Ben jest za to odpowiedzialny. Otwarta struktura filmu pozwala nam z podsuniętych tropów utkać własną historię. Płomienie można oglądać nie tylko jako rzecz o dziedziczeniu agresji, lecz także jako polityczną metaforę.
MFF w Cannes 2018 - nagroda FIPRESCI, Vulcain Prize
Urodzony w 1954 roku reżyser filmowy i teatralny, scenarzysta, pisarz; jeden z filarów południowokoreańskiego kina niezależnego. W latach 2003-2004 minister kultury i turystyki tego kraju. Na festiwalu w Cannes jego Poezja otrzymała Nagrodę Jury Ekumenicznego i nagrodę za scenariusz, natomiast Płomienie wyróżnione zostały przez krytyków zrzeszonych w FIPRESCI. Oaza (2002) otrzymała w Wenecji nagrodę specjalną za reżyserię, nagrodę FIPRESCI, a także Nagrodę im. Marcello Mastroianniego. W swoich filmach, mocno osadzonych w południowokoreańskich realiach, reżyser stawia jednostki przed dramatycznymi wyzwaniami.
1999 Miętowy cukierek / Bakha satang / Peppermint Candy
2001 Oaza / Oasiseu / Oasis
2007 Sekretne światło / Milyang / Secret Sunshine
2010 Poezja / Shi / Poetry
2018 Płomienie / Beoning / Burning