Już pierwsze dźwięki utworu The Residents zwiastują, że to będzie intensywny seans - i faktycznie prawie trzygodzinny film Philipa Gröninga może szokować. Autor Wielkiej ciszy i Żony policjanta w typowy dla siebie chłodny, precyzyjny sposób analizuje okrucieństwo, do którego jest zdolny człowiek. Zaczyna się jednak niewinnie. Mamy upalne lato, a rodzeństwo Elena i Robert przygotowuje się na łonie natury do egzaminu z filozofii. Czas spędzają, wylegując się na polu położonym nieopodal stacji benzynowej. Piją piwo i dyskutują o koncepcji czasu w dziełach Heideggera i Novalisa, ale wiąże ich też zakład, na którego rozstrzygnięcie dali sobie 48 godzin. Sielski obrazek nabiera cech horroru. Niemiecki reżyser w swoim prezentowanym na Berlinale filmie łączy język symboli i obrazy przemocy z neomodernistycznym namysłem nad przemijaniem.
Urodzony w 1959 roku niemiecki reżyser, scenarzysta i producent, a także montażysta, operator filmowy i okazjonalnie aktor. Twórca fabuł i dokumentów. Rozgłos w pierwszych latach kariery przyniósł mu obraz Die Terroristen! (Helmut Kohl próbował uniemożliwić jego dystrybucję), za który w 1992 roku otrzymał w Locarno Brązowego Leoparda. W 2005 roku stworzył wielokrotnie nagradzaną (m.in. Europejską Nagrodą Filmową) Wielką ciszę, a osiem lat później pokazywaną w Wenecji Żonę policjanta.
1988 Lato / Sommer / Summer
1992 Terrorysta / Die Terroristen! / The Terrorists!
2000 L'Amour, l'argent, l'amour
2005 Wielka cisza / Die große Stille / Into Great Silence
2013 Żona policjanta / Die Frau des Polizisten / The Police Officer's Wife
2018 Mój brat ma na imię Robert i jest idiotą / Mein Bruder heißt Robert und ist ein Idiot / My Brother's Name Is Robert and He Is an Idiot