Obsesyjne, halucynacyjne wzory z kropek są znakiem rozpoznawczym Yayoi Kusamy, najbardziej ekscentrycznej, a obecnie najdroższej japońskiej artystki. W filmie Heather Lenz przenosimy się do Ameryki lat 60., gdy młoda Japonka dopiero zaczyna walkę o sławę. Walczy też z rasizmem i seksizmem w zdominowanym przez mężczyzn świecie sztuki, w którym jako kobieta i Azjatka uznawana jest za kuriozum. Kusama do Nowego Jorku wyjechała w 1957 roku i to w tym mieście stworzyła swoje najsłynniejsze prace. W latach 70. była antywojenną aktywistką. Organizowała marsze i performatywne protesty. Zaproponowała prezydentowi Nixonowi seks w zamian za wycofanie wojska z Wietnamu. Na tzw. festiwalach ciał setki ludzi w euforii zrzucały ubrania, a Kusama malowała na ich skórze kropki. W 1972 roku wróciła do Japonii, gdzie dobrowolnie zamieszkała w szpitalu psychiatrycznym. Mieszka tam do dziś.
Reżyserka i producentka, którą szczególnie interesują biografie nietuzinkowych osób. Przyciągają ją postacie o kreatywnych umysłach i niepokornych życiorysach (jak Yayoi Kusama, pracy nad filmem poświeciła 10 lat życia) czy wynalazcy roweru w filmie Back to Back. Jest absolwentką historii sztuki i sztuk wizualnych, jak również ukończyła reżyserię na University of Southern California.
2001 Back to Back (short)
2003 Interwined Lives (short)
2018 Kusama - nieskończoność / Kusama - Infinity