Mówią na niego Gęś, nosi kurtkę z napisem Cosmos, ma śmiechową, dziecięcą fryzurę i nie mówi. W kanadyjskim miasteczku wszyscy mają go za głupka z wyjątkiem współlokatora brzuchomówcy, dla którego niemota sąsiada jest w zasadzie zaletą. Gęś jest outsiderem, nie komunikuje się werbalnie, inaczej odczuwa rzeczywistość i inaczej ją opisuje. Jest figurą niezrozumianego artysty lub osoby z zespołem Aspargera. Kiedy spotyka Agentkę Podróży, postanawia uciec z prowincjonalnej dziury. Chce dotrzeć do Arizony, gdzie - jak wierzy - odzyska mowę dzięki udziałowi w newage'owej terapii głosu. Psychodeliczny film drogi Mike'a Maryniuka, reżysera samouka z Winnipeg, który nazywa siebie "filmowym artystą ludowym", jest osobliwą mieszanką występów lokalnych dziwaków, odjazdowych animacji, estetyki gier wideo i aluzji do kina niemego. Z mnóstwem neonów, skórzanych kurtek i sporą dawką karaoke. Postinternet na dużym ekranie.
Urodził się w Winnipeg, lecz dorastał na wsi w prowincji Manitoba. Jest reżyserem samoukiem. Twierdzi, że do świata filmu trafił przypadkiem, gdy w czasie remontu domu wpadły mu w ręce stare radzieckie plakaty filmowe. Jego produkcje można uznać za kreatywną hybrydę dokonań Jima Hensona, Normana McLarena i Lesa Blanka - to wizualny miszmasz pełen chałupniczo wykonanych animacji i domowego czaru. Swoje unikatowe filmy pokazywał na takich festiwalach jak Sundance, SXSW czy NY View from the Avant Garde.
2008 Cattle Call
2009 Tattoo Step
2012 The Yodeling Farmer
2015 Home Cooked Music w/NFB
2016 No Cultural Value
2018 Gęś / The Goose