François Ozon przełamuje kolejne tabu. Mistrz współczesnego kina francuskiego podjął temat pedofilii w Kościele. W nagrodzonym na Berlinale (Wielka Nagroda Jury) Dzięki Bogu przywołał głośną we Francji aferę z udziałem lyońskiego kardynała Bernarda Preynata. Choć film sięga po historię z pierwszych stron gazet, nie popada w banalną publicystykę. Dzieje się tak dlatego, że bardziej niż postacią demonicznego sprawcy Ozon interesuje się jego ofiarami, które po latach zyskują odwagę, by opowiedzieć publicznie o swojej traumie i upomnieć się o ukaranie winnych. Determinacja i pasja, z jaką bohaterowie angażują się w walkę z potężnym przeciwnikiem, sprawia, że Dzięki Bogu porównuje się do oscarowego Spotlight. Mimo że film Ozona dysponuje podobną siłą rażenia, wydaje się dużo ambitniejszy. Francuski reżyser nie lęka się zarówno długiego metrażu (niemal 140 minut, które mijają w mgnieniu oka!), jak i zaskakujących eksperymentów narracyjnych rodem z kina Hitchcocka i Antonioniego.
MFF w Berlin 2019 - Wielka Nagroda Jury
Urodził się w 1967 roku w Paryżu. W 1993 roku ukończył reżyserię we francuskiej szkole filmowej La Fémis. W pełnym metrażu zadebiutował Sitcomem zrealizowanym w 1998 roku. W 2002 roku zyskał międzynarodową sławę za sprawą musicalu 8 kobiet, w którym wystąpiły Catherine Deneuve, Isabelle Huppert i Fanny Ardant. W 2012 roku za U niej w domu otrzymał Złotą Muszlę na MFF w San Sebastián i Europejską Nagrodę Filmową dla najlepszego scenarzysty. Powszechnie uznawany za jednego z najważniejszych twórców współczesnego kina francuskiego.
1998 Sitcom
2002 8 kobiet / 8 femmes / 8 Women
2003 Basen / Swimming Pool
2012 U niej w domu / Dans de la maison / In the House
2013 Młoda i piękna / Jeune et jolie / Young and Beautiful