Najnowszy film Neila Jordana, w którym autor Gry pozorów i Wywiadu z wampirem, znów krzyżuje namiętności z grozą. Tym razem portretuje niebezpieczną relację, którą nawiązują młoda nowojorska kelnerka (Chloë Grace Moretz) i tajemnicza wdowa Greta (Isabelle Huppert). Poznają się, gdy dziewczyna znajduje w metrze torebkę i oddaje ją właścicielce. Tak w jej życiu pojawia się starsza kobieta, która roztacza nad nią niemal matczyną opiekę. A jeśli torebka była jedynie przynętą, a intencje wdowy wcale nie są niewinne? Jak na psychologiczny thriller przystało, atmosfera się zagęszcza. Greta trzyma w napięciu, ale okraszona jest też pewną dozą humoru – szczególnie dzięki autoironicznemu występowi Huppert, igrającej tu ze swoim wizerunkiem kobiety na skraju załamania nerwowego. Gwiazdę europejskiego kina zobaczymy tym razem na stylowo sfotografowanych przez Seamusa McGarveya (Zwierzęta nocy, Pokuta) ulicach Nowego Jorku, a nawet usłyszymy ją mówiącą po węgiersku.
MFF w Dublinie 2019 – najlepszy film irlandzki
Urodzony w 1950 roku reżyser, scenarzysta i pisarz, jeden z najważniejszych twórców kina irlandzkiego. Od czasu debiutanckiego Anioła (1982), w którym odkrył Stephena Rea, jego filmy stają się wydarzeniami. Grę pozorów (1992) nagrodzono Oscarem za scenariusz, a Koniec romansu (1999) nagrodą BAFTA. Za Michaela Collinsa (1996) Jordan dostał Złotego Lwa w Wenecji, a za Chłopaka rzeźnika Srebrnego Niedźwiedzia w Berlinie.
1982 Anioł / Angel
1984 Towarzystwo wilków / The Company of Wolves
1992 Gra pozorów / The Crying Game
1994 Wywiad z wampirem / Interview with the Vampire
1996 Michael Collins
2005 Śniadanie na Plutonie / Breakfast on Pluto
2009 Ondine