Kino to kłamstwo – stwierdza główny bohater tego zwodniczego filmu, który był wydarzeniem zeszłorocznego festiwalu w Cannes. Ale po seansie można dojść do wniosku, że: czarowi takich kłamstw nie sposób się oprzeć. Hipnotyzująca Długa podróż… skupia się na postaci Luo Hongwu, tajemniczego mężczyzny powracającego po latach do rodzinnego miasta na pogrzeb ojca. Stare zdjęcie ukryte w zegarze budzi w nim gorzkie wspomnienia – ukochanej kobiety, która przyczyniła się do śmierci jego przyjaciela. Błądząc po skąpanych w światłach neonów uliczkach Kaili, Luo próbuje odnaleźć dawną miłość, a zarazem zgłębić swoją przeszłość. Niespełna 30-letni reżyser stworzył jedyny w swoim rodzaju filmowy labirynt, konfundującą zagadkę podsuwającą mylne tropy. Ale najpierw jak prestidigitator usypia czujność widza. Długa podróż… zaczyna się więc jak klasyczne kino noir z nastrojowymi zdjęciami, tajemnicą prześladującą bohatera i nieprzystępną femme fatale. Opowieść szybko porzuca jednak chronologię i przewidywalne tory. Luo poddaje się fali wspomnień, przeplata przeszłość ze snami i teraźniejszością, mnożąc kolejne niewiadome. Z pułapki pamięci bohater ucieka do sali kinowej – tam czeka nas niemal godzinna, nakręcona w jednym ujęciu oniryczna sekwencja 3D.
Urodzony w 1989 roku reżyser, scenarzysta, poeta i fotograf. Pochodzi z położonego na południu Chin miasta Kaili, które odgrywa istotną rolę w jego kinie. Ceni twórczość Andrieja Tarkowskiego. W 2015 roku debiutował w pełnym metrażu filmem Kaili Blues. Oniryczna, mieszająca porządki czasowe podróż chińskiego lekarza śladem własnej przeszłości i rodzinnych tajemnic spotkała się z uznaniem krytyków i została nagrodzona m.in. na MFF w Locarno (najlepszy debiut) i Nantes. Drugi film Bi Gana Długa podróż dnia ku nocy stał się wydarzeniem MFF w Cannes.
2010 South (short)
2012 Jingang Jing (short)
2015 Lu bian ye can / Kaili Blues
2016 Mi mi jin yu
2018 Długa podróż dnia ku nocy / Di qiu zui hou de ye wan / Long Day’s Journey Into Night