Denis Côté (Bestiarium, Vic + Flo zobaczyły niedźwiedzia, Gładka skóra), jeden z ulubieńców nowohoryzontowej publiczności, raz jeszcze zabiera widzów w podróż na kanadyjską prowincję. Akcja prezentowanej premierowo na tegorocznym Berlinale Antologii duchów miasta toczy się w miasteczku w Quebecu w środku mroźnej zimy. Senną atmosferę tego miejsca zakłóca wypadek samochodowy, w którym śmierć ponosi nastoletni chłopak. Wkrótce okazuje się, że to dopiero początek dziwnych zdarzeń rozgrywających się na granicy świata żywych i umarłych. Antologia duchów miasta to charakterystyczna dla Côté hybryda gatunkowa, w której kameralny dramat obyczajowy zgrabnie łączy się z horrorem. Film kanadyjskiego reżysera jest jednak czymś więcej niż tylko błyskotliwą grą z przyzwyczajeniami publiczności. Przyciągając uwagę widza za sprawą nietypowej formy, Côté skłania do refleksji na temat miejsca śmierci we współczesnej kulturze i różnych sposobów radzenia sobie z przemijaniem.
Urodzony w 1973 roku kanadyjski reżyser i scenarzysta. Uczył się w Collège Ahuntsic w Montrealu. Przez pewien czas pracował jako krytyk filmowy w radiu i magazynie „ici”. Po serii krótkometrażówek wyreżyserował swój debiut Les états nordiques, za który zdobył na MFF w Locarno Złotego Lamparta. Wiele jego filmów było pokazywanych w trakcie Nowych Horyzontów, w tym Vic + Flo zobaczyły niedźwiedzia, Boris bez Béatrice i Gładka skóra.
2005 Les états nordiques / Drifting States
2008 Ona chce chaosu / Elle veut le chaos / All That She Wants
2009 Wraki / Carcasses (doc.)
2013 Vic+Flo zobaczyły niedźwiedzia / Vic+Flo ont vu un ours / Vic+Flo Saw a Bear
2016 Boris bez Béatrice / Boris Without Beatrice / Boris sans Béatrice
2017 Gładka skóra / Ta peau si lisse / A Skin So Soft (doc.)