Minimalistyczne, gęste psychologicznie science fiction zrealizowane przez jedną z najbardziej nieprzewidywalnych europejskich reżyserek. „Kwiat szczęścia” to eksperymentalna, genetycznie zmodyfikowana roślina, która według pomysłowej biotechnolożki Alice (nagrodzona w Cannes Emily Beecham) ma wydzielać oksytocynę i tym samym wprowadzać opiekujących się nią ludzi w stan błogiego szczęścia. Laboratoryjna uprawa szybko jednak wymyka się spod kontroli, a Joe – syn Alice – zaczyna otaczać podarowany mu kwiat nadzwyczajną troską. Hausner po mistrzowsku buduje atmosferę obezwładniającej paranoi, subiektywizując narrację i wytwarzając niepokojący efekt obcości. Aseptyczne zdjęcia Martina Gschlachta nadają całości chłodną, kliniczną tonację, którą wzmacnia przeszywająca muzyka Teijiego Ito. Autorska, posthumanistyczna wariacja Austriaczki na tematy znane z Inwazji porywaczy ciał i Sklepiku z horrorami stawia pytania o etyczne granice nauki oraz o kondycję zachodniego społeczeństwa, pogrążonego w depresji i korzystającego masowo z chemicznych polepszaczy samopoczucia.
MFF w Cannes 2019 – najlepsza aktorka
Austriacka reżyserka i scenarzystka filmowa. Od 1999 roku wraz z Barbarą Albert, Antoninem Svobodą i Martinem Gschlachtem prowadzi firmę producencką coop99. Zadebiutowała w 2001 roku pełnometrażową fabułą Lovely Rita, będącą portretem młodej dziewczyny uwięzionej w skomplikowanej sieci rodzinnych relacji. Kolejne jej produkcje prezentowane były premierowo w sekcji Inne Spojrzenie na MFF w Cannes, a w 2016 roku Hausner dołączyła do jury tej sekcji. Jej najbardziej utytułowanym dziełem pozostaje Lourdes, docenione na festiwalach w Wenecji (nagrody FIPRESCI, SIGNIS oraz Nagroda im. Sergio Trasattiego), w Warszawie oraz podczas rozdania nagród LUX i szwedzkich Złotych Żuków.
2001 Lovely Rita
2004 Hotel
2009 Lourdes
2014 Szalona miłość / Amour fou