Najseksowniejszy film tegorocznego Berlinale, ekscentryczna wizja przyszłości, która powinna spodobać się fanom kina Gaspara Noé i Andrzeja Żuławskiego. Brazylia, rok 2027. Choć społeczeństwo stało się radykalnie konserwatywne, w powietrzu nieustannie czuć zmysłowość. Z tego paradoksu zdaje sobie sprawę Joana, bogobojna urzędniczka w średnim wieku, która próbuje rozwiązać swoje problemy małżeńskie na spotkaniach kolektywu terapeutycznego Divino Amor. Proponowane w trakcie sesji niekonwencjonalne metody uzdrawiania relacji międzyludzkich przysparzają grupie popularności i na zawsze odmienią życie jej członków. W Boskiej miłości 35-letni reżyser Gabriel Mascaro (Neonowy byk) potwierdza status wielkiej nadziei współczesnego kina artystycznego. Południowoamerykański twórca w świeży sposób patrzy na odwieczny, perwersyjny związek religii i seksu, a także udowadnia, że potrafi pokazać go w interesującym kluczu wizualnym. Przedstawiona na ekranie hipnotyzująca, oświetlona neonami Brazylia przyszłości sprawia wrażenie miejsca jednocześnie przerażającego i dziwnie magnetycznego.
MFF w Guadalajarze 2019 – nagroda FEISAL dla najlepszego filmu
Urodzony w 1983 roku w Recife brazylijski reżyser filmowy i artysta wizualny. Ukończył studia w zakresie komunikacji społecznej na Uniwersytecie Federalnym w Pernambuco. Karierę filmową rozpoczął od realizacji wysoko cenionych przez krytykę filmów dokumentalnych. Prawdziwy rozgłos przyniósł mu jednak dopiero zrealizowany w 2015 roku fabularny Neonowy byk, za którego otrzymał m.in. nagrodę na MFF w Wenecji.
2008 KFZ-1348 / The Beetle KFZ-1348 (doc.)
2009 Um Lugar ao Sol / High-Rise (doc.)
2012 Doméstica / Housemaids (doc.)
2014 August Winds / Ventos de Agosto
2015 Neonowy byk / Boi Neon / Neon Bull