Najbardziej kontrowersyjny film tegorocznego Berlinale i ironiczny komentarz Fatiha Akina do rosnącej popularności opowieści o seryjnych mordercach. Fritz Honka (przerażająco wiarygodny Jonas Dassler) stanowi chodzące zaprzeczenie gładkolicego Zaca Efrona z Podłego, okrutnego, złego. Obrzydliwy zarówno pod względem moralnym, jak i fizycznym mężczyzna należy do stałych bywalców obskurnego hamburskiego baru Der goldene Handschuh. Właśnie tam Honka poznaje swoje ofiary – prostytutki, które zwabia do mieszkania, a następnie morduje ze szczególnym okrucieństwem. Portretując działania swojego bohatera, Akin nie odwraca wzroku i nie daje widzowi taryfy ulgowej. Ekranowa przemoc zostaje ukazana w sposób skrajnie realistyczny, a czynione przez Honkę zło nie ma w sobie żadnego dwuznacznego powabu. Reżyser nie pozwala też traktować swojej opowieści jako zamkniętej historii z dalekiej przeszłości. Choć akcja filmu toczy się w latach 70., wygłaszane przez bohatera mizoginiczne i ksenofobiczne tyrady wydają się niepokojąco aktualne również dziś.
Urodzony w 1973 roku w Hamburgu niemiecki reżyser, producent i aktor. Studiował komunikację wizualną w hamburskiej Akademii Sztuk Pięknych. Pełnometrażowy debiut Akina Szybko i bezboleśnie (1998) zdobył Nagrodę Specjalną na MFF w Locarno. Kolejne produkcje Akina też spotkały się z uznaniem: dramat Głową w mur otrzymał Złotego Niedźwiedzia w Berlinie (2004), a Na krawędzi nieba nagrodę za najlepszy scenariusz w Cannes. W swoich filmach reżyser często porusza temat emigracji, międzykulturowych konfliktów i etnicznych napięć.
1998 Szybko i bezboleśnie / Kurz und schmerzlos / Short Sharp Shock
2004 Głową w mur / Duvara karşı / Gegen die Wand/Head-On
2005 Życie jest muzyką / Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul
2007 Na krawędzi nieba / Auf der anderen Seite / The Edge of Heaven
2009 Soul Kitchen
2014 Rana / The Cut
2017 W ułamku sekundy / Aus dem Nichts / In the Fade