Złożony z trzech części, ośmiu odcinków, sześciu opowiadań, trwający prawie 14 godzin, epicki i absurdalnie ambitny La flor to najbardziej niezwykłe doświadczenie filmowe tegorocznych Nowych Horyzontów. Monumentalny i kinofilski, histerycznie śmieszny, poruszający się po obszarze zarezerwowanym dla kina klasy B. Mariano Llinás odmienia gatunki przez przypadki – horrory, musicale, melodramaty, szpiegowskie thrillery z czasów zimnej wojny czy kanadyjskie filmy górskie. Jego dzieło to dowcipny, erudycyjny komentarz do współczesnej kultury nałogowego pochłaniania wytworów popkultury, który jednocześnie daje przewrotną alternatywę dla binge-watchingu, używając serialowej logiki narracyjnej. W każdym z sześciu epizodów grają te same cztery charyzmatyczne aktorki, które wcielają się w coraz to nowe postaci i wędrują poprzez kolejne opowieści i meandry fabuły. Historie rozwidlają się w surrealistyczne dygresje poprzecinane poetyckimi interludiami, pojawiają się nagłe zwroty akcji i meta-wątki. La flor mówi też o robieniu i o oglądaniu filmów, jest pochwałą fikcji i konfabulacji. Jak sugeruje tytuł, przypomina roślinny ornament rozwidlający się niczym proza wielkich argentyńskich pisarzy, Borgesa i Cortázara.
BAFICI 2018 - najlepszy film argentyński; MFF w Rotterdamie 2017 - Nagroda publiczności Hubert Bals Fund
Urodzony w 1975 roku reżyser, scenarzysta, producent i aktor. Jego siostrą jest słynna argentyńska aktorka Verónica Llinás. Skończył studia na Universidad del Cine, gdzie obecnie wykłada. W 2002 roku zyskał sławę za sprawą dokumentu Balnearios. W 2017 roku La flor (Część 1.) zdobyło na MFF w Rotterdamie nagrodę publiczności.
2002 Balnearios (doc.)
2008 Opowieści niezwykłe / Historias extraordinarias / Extraordinary Stories
2011 Tres fábulas de Villa Ocampo (co-dir.)
2018 La flor / The Flower