Wraz z tajemniczą śmiercią lorda Karola Baskerville’a powraca legenda o „psie widmie” prześladującym członków rodu. Spadkobierca zmarłego, sir Henryk, prosi o pomoc Sherlocka Holmesa, który wysyła Watsona do Baskerville Hall. Najważniejsza spośród wczesnych europejskich adaptacji powieści Pies Baskerville’ów Arthura Conan Doyle’a, a zarazem ostatni niemy film o słynnym detektywie. Zrealizowany przez małe berlińskie studio, z międzynarodową obsadą, wyróżnia się sprawnie poprowadzoną intrygą, wystawną scenografią oraz zdjęciami z widocznymi inspiracjami niemieckim ekspresjonizmem. Co ciekawe, jest to też pierwsza produkcja o Holmesie, której twórcy doceniają postać doktora Watsona, wcześniej drugoplanową. Film uznawano za zaginiony aż do 2009 roku, gdy jego kopię odnaleziono podczas remontu zabudowań parafialnych w Sosnowcu. W 2018 roku został odrestaurowany cyfrowo dzięki współpracy FINA i San Francisco Silent Film Festival. Podstawą rekonstrukcji była odnaleziona czeska kopia dystrybucyjna 35 mm oraz francuska skrócona wersja Pathé-Baby. Dzieło wciąż nie jest kompletne: luka została uzupełniona serią fotosów.
Reżyser, scenarzysta i producent. Urodził się w Wiedniu w 1880 roku. Był scenarzystą pierwszej filmowej adaptacji powieści Arthura Conan Doyle’a z 1914 roku (reż. Rudolf Meinert). Jako reżyser zadebiutował w 1914 roku, a dwa lata później założył w Niemczech firmę producencką. Specjalizował się w adaptacjach klasycznych powieści, ale zasłynął jako autor zakazanego filmu Inaczej niż inni (Anders als die Andern) z 1919 roku, poruszającego temat homoseksualizmu. Jako twórca pochodzenia żydowskiego w 1933 roku musiał opuścić Niemcy. Zmarł w 1963 roku.
1917 Das Bildnis des Dorian Gray
1919 Anders als die Andern
1929 Pies Baskerville’ów / Der Hund von Baskerville / The Hound of the Baskervilles
1932 Unheimliche Geschichten
1949 The Lovable Cheat