Amerykańskie miasteczko. W szkole toczy się życie towarzyskie i uczuciowe: cheerleaderki romansują z futbolistami, kapela szlifuje kawałki do występu, gotyckie dziewczyny jak zwykle trzymają się na uboczu. Równolegle rodzice nastolatków przeżywają kryzysy wieku średniego. Z sennej atmosfery wytrąca wszystkich zaginięcie jednej z uczennic. Jennifer Reeder łączy kryminał z elementami realizmu magicznego, punkowego musicalu i feministycznego kina noir. Figura zaginionej nastolatki z prowincjonalnego miasteczka, znana z niezliczonych filmów i seriali, zyskuje nowe wcielenie. Jestem feministką – mówi Reeder – i zawsze miałam problem z zaginionymi dziewczynami, których ciała były tylko pretekstem dla rozwoju wypadków i wkrótce znikały z horyzontu. Moja martwa dziewczyna nie jest bezwolna i nie pozwala o sobie zapomnieć. Jest czarownicą i upiorem. Reżyserkę można nazwać antropolożką magii pierwszego świata. Czujnie tropi ślady myślenia magicznego, czekające na odczytanie znaki, amulety, ochronne pseudonimy. W jej ujęciu nawet ubrania pełnią funkcję zbroi przeciwko złym mocom, codzienne czynności nabierają znaczenia rytualnego, a słowa i gesty – formę zaklęć.
Autorka filmów eksperymentalnych i artystka wizualna. Skończyła studia w Art Institute of Chicago, wykłada na Wydziale Historii Sztuki na Uniwersytecie Illinois w Chicago. Jej filmy były pokazywane na międzynarodowych festiwalach oraz na wystawach, m.in. podczas biennale w Whitney Museum of American Art (2000), na 48. Biennale w Wenecji czy w ramach ekspozycji Generation Z w P.S.1 w Nowym Jorku. Jest laureatką wielu nagród artystycznych.
1995 White Trash Girl
2006 The Heart and Other Small Shapes (short)
2008 Accidents at Home and How They Happen (short)
2015 Blood Below the Skin (short)
2016 Crystal Lake (short)
2017 Shuvit (short)
2018 All Small Bodies (short)