John Mark Ostrowski, Amerykanin z polskimi korzeniami, do życia wybrał Hiszpanię. Jego aktorzy to naturszczycy. Troje życiowych rozbitków spotyka się więc w hiszpańskim porcie – pomiędzy niebem a wodą, młodością a starością, przyciąganiem a miłością. Może są artystami, może włóczęgami, może przed czymś uciekają albo czegoś szukają. Czas upływa im na rozmowach, meandruje pomiędzy trywialnością lekkich opowieści a ciężarem wyznań. Kamera podchodzi blisko, próbując oddać piękno i sens ich obecności. Młoda Argentynka Sofia lgnie do obu mężczyzn, z każdym z nich buduje inną, pełną niepewności relację. Czy podejmie ryzyko, czy rzuci się w otchłań bliskości? Jej kobiecość wydaje się wciąż tak krucha, jakby zaledwie odgrywała rolę, a nie była w pełni sobą. Pablo, roztaczając wokół magnetyczną aurę, raz po raz znika z horyzontu. A starzejący się Javier powoli traci oddech, odczuwane w jego towarzystwie bezpieczeństwo i pewność mogą zwieść na manowce. Realny film powoli blaknie – mówił reżyser – w szczelinach tli się jeszcze coś na kształt życia z nadzieją, że skupiona obserwacja wywoła przeczucie prawdy.
Karierę rozpoczął jako pisarz i fotograf. W świat kina wkroczył jako autor scenariusza, twórca zdjęć i producent autobiograficznego filmu krótkometrażowego Festuki (2011), który zdobył nagrodę Dia D’Asturies dla najlepszego krótkiego metrażu na MFF w Gijón i został wybrany jednym z 99 najlepszych hiszpańskich filmów krótkometrażowych tamtego roku przez czasopismo „Fotogramas”. Od tamtej pory wyreżyserował film Évora, autobiograficzny dokument Home Movie, który zdobył nagrodę Best Expat Feature Film na pierwszej edycji Korea Expat and Indie Film Festival, i nagradzany dokument Sixty Spanish Cigarettes.
2013 Évora (short)
2015 Home Movie
2015 Sixty Spanish Cigarettes (doc.)
2016 If I Were a Filmmaker
2018 Prawdziwy film jest gdzie indziej / Le vrai film est ailleurs / The Real Film is Elsewhere