English

"Zimowi bracia" z nagrodą za zdjęcia na festiwalu Camerimage

20/11/17
Zimowi bracia, reż. Hlynur Pálmason
Polscy krytycy o "Kobiecie, która odeszła" Nominacje do Nagrody Louisa Delluca ogłoszone

Polskim dystrybutorem filmu Zimowi bracia jest Stowarzyszenie Nowe Horyzonty.

Na zakończonym właśnie MFF Camerimage w Bydgoszczy (11 - 18 listopada 2017) główną nagrodę w Konkursie Debiutów Operatorskich otrzymała Maria von Hausswolff za zdjęcia do filmu Hlynura Pálmasona Zimowi bracia

Zimowi bracia

Winter Brothers / Vinterbrødre
Dania 2017, 100’
reżyseria i scenariuszHlynur Pálmason
zdjęcia: Maria von Hausswolff
montaż: Julius Krebs Damsbo
muzyka: Toke Brorson Odin
obsada: Lars Mikkelsen, Anders Hove, Victoria Carmen Sonne
producent: Julie Waltersdorph Hansen
produkcja: Masterplan Pictures, Join Motion Pictures, New Danish Screen

Polskim dystrybutorem filmu Zimowi bracia jest Stowarzyszenie Nowe Horyzonty.

Weź haust mroźnego powietrza, zaciągnij się śniegiem – i pozwól sobie na najdziwniejszą podróż zimową, jakiej doświadczyłeś w kinie. Surrealistyczny, absurdalny, zostawiający na białym puchu ślady czarnego humoru film Hlynura Pálmasona zabiera nas do górniczej osady położonej w środku lasu. Mieszkają tu, jak przystało na bajkę, dwaj bracia. Jeden z nich, ten młodszy, pędzi bimber, desperacko tęskni za miłością i powtarza, że każdy ma w sobie ciemną stronę. W świecie filmu jej metaforą jest kopalnia, gdzie światła czołówek z trudem rozpraszają mrok, w którym cicho narasta napięcie pomiędzy pracującymi mężczyznami. Wizyjni, zaskakujący, intensywnie oddziałujący poprzez obrazy Zimowi bracia opowiadają właśnie o tym, co ukryte: o rywalizacji, agresji, pragnieniu zemsty, które wydobyte z kopalni ludzkiej duszy ranią i niszczą. Ale także o tym wszystkim, co może powstrzymać ciemność. (Małgorzata Sadowska)

Hlynur Pálmason: Pamiętam, że kiedy zaczynałem pracować nad tym filmem, pojawiały się różne pomysły, czasami stricte narracyjne, czasami wizualne. Starałem się przywiązywać do tego równą wagę i w swoich decyzjach kierować się intuicją. Nie chciałem mieć wcześniej utartych idei czy założeń, które następnie nie mogłyby w żaden sposób ewoluować. Przez cały proces twórczy byłem otwarty i podążałem za tym, co mnie stymuluje. Tym, co pchało mnie do przodu, był w tym przypadku niedosyt podobnych, nieco pokręconych historii miłosnych, jaki odczuwałem.

więcej


czytaj także
Jury nauczycieli na 35. Ale Kino! 21/11/17
Festiwale Nowohoryzontowe filmy na festiwalu Cinergia w Łodzi 23/11/17
Program Pierwsze Europejskie Nagrody Filmowe 2017 przyznane 15/11/17
Images That Move 13/11/17

Newsletter

OK