Zamykająca trylogię Animerama, wyrafinowana animacja jest adaptacją Czarownicy Jules’a Micheleta, czerpiącą ze sztuki europejskiej i japońskiego komiksu. Wieśniaczka Jeanne wychodzi za mąż, ale to miejscowy baron korzysta z prawa pierwszej nocy – porywa i gwałci pannę młodą. Wskutek doznanej rozpaczy, bólu i bezsilności na świat przychodzi wówczas demon... o jednoznacznie fallicznych kształtach. Zawarłszy z nim pakt, dziewczyna zyskuje potężne moce, wyzwala się seksualnie, odzyskuje ciało i uczy się przyjemności. Ale silna i wyzwolona – także ekonomicznie – kobieta budzi zawiść i wrogość. Pojawiają się oskarżenia o paktowanie z diabłem. Ta erotyczna, orgiastyczna wizualnie baśń o średniowiecznej francuskiej chłopce ma swoje korzenie w burzliwej japońskiej rzeczywistości lat 70.: w czasach działalności radykalnych ruchów studenckich i narodzin feministycznego ruchu Ribu. Animacja Eiichiego Yamamoty rezonuje atmosferą tej epoki choćby w sposobie, w jaki operuje seksem i przemocą. Ta perwersyjna, alchemiczna mikstura złożona z przyjemności i bólu zarazem wyzwala bohaterkę i karze ją za śmiałość. Zanim film zyskał status kultowego (głównie na Zachodzie), doprowadził do upadku studio Mushi Productions. Belladonna smutku pokazywana była w konkursie Berlinale w 1973 roku.
Urodzony w 1940 roku japoński reżyser anime i producent. Swoją karierę rozpoczynał w studiu Otogi, gdzie powstał jego Astro Boy. Współtwórca – wraz z Osamu Tezuką – studia Mushi. Obaj byli pomysłodawcami i twórcami Animeramy – animowanej erotycznej trylogii inspirowanej popularnym pinku eiga. Po bankructwie Mushi Production dołączył do Toei. Wyreżyserował dla niego Space Battleship Yamato.
1964 Tetsuwan Atomu / Astro Boy
1966 Janguru Taitei / Kimba the White Lion
1969 Senya Ichiya Monogatari / A Thousand and One Nights
1970 Kureopatora / Cleopatra
1973 Belladonna smutku / Kanashimi no Belladonna / Belladonna of Sadness
1977 Uchū Senkan Yamato / Space Battleship Yamato
1985 Odin - Koshi Hansen Starlight / Odin: Photon Sailer Starlight