Podróż tirem na Bałkany, przez Bośnię, Czarnogórę i Serbię. Fabularny debiut serbskiego reżysera, wychowanka sarajewskiej Film.Factory Béli Tarra, w długich ujęciach opowiada o braku komunikacji. Relacje rodziców i dzieci, kobiet i mężczyzn, obcych i swoich podlegają patriarchalnym regułom faworyzującym agresję, przemoc i milczenie. Nieśmiały Marko poddaje się woli ojca, który pragnie, by chłopak pracował w rodzinnej firmie przewozowej. Jego bierność zaważy na losach Jovany, gdy ta pewnej nocy wybierze się na dyskotekę. Stary system wartości ulega jednak erozji. Azjatka, która niespodziewanie zjawia się w prawie całkiem wyludnionej wsi, pomimo bariery językowej zbliży się do żyjących tu mężczyzn. A Luka, mały chłopiec, który nie chce mówić, znajdzie sposób, by przełamać uporczywe milczenie. Reżyser dotyka delikatnych kwestii ukrytych tuż pod powierzchnią pozornie spokojnego życia, jakie wiodą dziś mieszkańcy dawnej Jugosławii. Zrywa maczystowski pakt, próbując przełamać milczenie, obojętność przekuć w zaangażowanie, a wrogość rozbroić ciekawością i troską.
Urodzony w 1989 roku serbski reżyser, scenarzysta i producent. Zanim rozpoczął naukę w Film.Factory, szkole filmowej w Sarajewie założonej przez Bélę Tarra, ukończył studia elektrotechniczne w Belgradzie. Twórca około 20 krótkich metraży i pełnometrażowego dokumentu Gora (2016), o Goranach – mniejszości etnicznej w Kosowie, Słowianach wyznających islam. Jego debiut fabularny Mamonga miał premierę w sekcji East of the West na festiwalu w Karlowych Warach. Założyciel firmy producenckiej Slovofilm.
2016 Gora (doc.)
2019 Mamonga