Radykalnie intymny dokument łamiący obyczajowe tabu. Reżyser pokazuje na ekranie wszystko to, co uchodziło za obsceniczne i wstydliwe: genitalia, włosy łonowe, stosunek seksualny (nieletniej) z czarnoskórym mężczyzną oraz poród i narodziny dziecka. Ale prawdziwym wyzwaniem dla patriarchalnej, pruderyjnej Japonii był przedstawiony w filmie wizerunek kobiety: biseksualistki, feministki, samotnej matki, aktywistki walczącej m.in. o prawa prostytutek. Pragnącej kochać, uprawiać seks i wychowywać dziecko na własnych zasadach. Niezależna, desperacko prąca ku wolności 26-letnia Miyuki Takeda była partnerką życiową reżysera i matką jego syna. W 1972 roku postanowiła jednak odejść i wyjechać na Okinawę. Nie mogąc pogodzić się z jej utratą, artysta zaczyna kręcić opowieść o dalszych losach dziewczyny. W ten sposób tworzy przejmujący, a przede wszystkim nieobecny w powszechnym obiegu obraz kobiecych doświadczeń i konfliktów. Kazuo Hara obnażył także na ekranie własne emocje i swój dwuznaczny status – ni to świadka, ni to towarzysza, ni to mężczyzny pragnącego za sprawą kamery wciąż kontrolować byłą partnerkę.
Urodzony w 1945 roku japoński reżyser specjalizujący się w kinie dokumentalnym. Studiował fotografię, ale porzucił naukę, aby zatrudnić się w szkole specjalnej. Zadebiutował filmem Sayonara CP, poświęconym osobom z porażeniem mózgowym. Z biegiem lat zyskał status prowokatora, chętnie opowiada o postaciach outsiderów. Wśród jego wielbicieli znajdują się dwaj prominentni amerykańscy dokumentaliści, Errol Morris i Michael Moore. Ten drugi nazwał go swoją bratnią duszą z Japonii.
1972 Sayonara CP / Goodbye CP (doc.)
1974 Gokushiteki erosu: Renka 1974 / Extreme Private Eros: Love Song 1974 (doc.)
1987 Naga Armia Cesarza maszeruje dalej / Yuki yukite, shingun / The Emperor's Naked Army Marches On (doc.)
2005 Mata no Hi no Chika / The Many Faces of Chika
2016 Nippon Asbest Village / Sennan Asbestos Disaster (doc.)