Kino Petera Greenawaya do najprostszych nie należy. Długo przyszło nam więc czekać na wademekum, które w końcu zrealizowała jego żona. Równie znana reżyserka teatralna i artystka multimedialna Saskia Boddeke prezentuje opowieść o dorastaniu, tyle że pod przykrywką alfabetu filozofii twórczej autora Kontraktu rysownika. W dokumencie widzimy, jak 16-letnia Pip (w rzeczywistości Zoë Greenaway) wkracza w dorosłość, przeżywa pierwsze rozczarowania miłosne, stara się zrozumieć pryncypia życiowe ekscentrycznego ojca. Ten "przewodnik dla młodych" po nieustannie rozrastającym się uniwersum Greenawaya nie trudno byłoby wpasować w resztę filmografii reżysera, gdyby nie lekkość, z jaką Boddeke snuje swoją opowieść. Dokument wypełniają zaaranżowane konwersacje ojca z córką, dzielącego się zamiłowaniem do sztuki i poglądami na życie, a nawet dającego lekcję rysunku. Nieraz to jednak Pip przerywa ojcu, udzielając mu reprymendy: tato, wyłącz już komentarz reżyserski. Przyzwyczajeni do filmów Brytyjczyka, będziemy się doszukiwać intertekstualnych gier, jednakże tej ciepłej gawędzie ukazanej z perspektywy nastolatki bliżej do Ojca i córki Michaëla Dudoka de Wita niż Wyliczanki.
Holenderska reżyserka teatralna, artystka multimedialna, kreatorka immersyjnych instalacji wideo (m.in. The Children of Uranium w Museum of Modern Art w Genui, 2005), z których część miała premierę na wirtualnej platformie Second Life Grid. W jej rozgrywanych w poszerzonej rzeczywistości spektaklach aktorzy grają naprzeciw animowanych awatarów. Wraz ze swoim mężem Peterem Greenawayem (autor librett) stworzyła głośne opery - Rosa: A Horse Drama (1993, 1996) i Writing to Vermeer (1999). Polska publiczność na pewno pamięta ich wspólne przedstawienie, przygotowane z okazji otwarcia warszawskiego Centrum Nauki Kopernik w 2010 - The Big Bang.
1996 Rosa, a Horse drama (co-dir.)
2016 Shchukin, Matisse, Dance and Music (co-dir.)
2017 Down the Volga - A Rivermovie
2017 Alfabet Greenawaya / The Greenaway Alphabet