Wyspa betonu na czarnogórskiej prowincji. W niedokończonym, opustoszałym hotelu dwóch mężczyzn znajduje swój azyl. Skąd przybyli, jak się nazywają, co ich łączy – nic o nich nie wiemy. Z dala od miejskiego harmidru tworzą dwuosobową, samowystarczalną komunę. W ciągu dnia wędrują po okolicy w poszukiwaniu jedzenia, noce spędzają wspólnie w namiocie. Nie potrzebują słów, by się porozumieć. Ich harmonijne życie naruszy jednak przybycie tego Trzeciego, intruza, w którego wciela się sam reżyser. Zagadkowy, pozostawiający więcej pytań niż odpowiedzi film Danego Komljena zrywa ze wszystkim, co widzom zazwyczaj kojarzy się z kinem bałkańskim. To wyciszony, przekraczający tradycyjną narrację kolaż filmowy o porzuconych miejscach i ludziach, którzy porzucili współczesny świat. Osobiste historie, fotograficzne dokumentacje nieudanych projektów budowlanych, ujęcia wyludnionych przestrzeni i senne wizje splatają się na ekranie w refleksję o zmierzchu różnych utopii – architektonicznych, prywatnych i politycznych. Jeden z najbardziej intrygujących debiutów ostatnich lat.
Scenarzysta i reżyser urodzony w 1986 roku w Banja Luce (obecnie Bośnia i Hercegowina). Studia filmowe ukończył w Belgradzie, następnie kontynuował naukę na uczelni artystycznej Le Fresnoy we Francji. Jego krótkie metraże były prezentowane i nagradzane na wielu festiwalach, m.in. w Cannes i Rotterdamie. W 2015 roku Naše telo zdobyło nominację do Europejskich Nagród Filmowych.
2010 Ja vec jesam sve ono sto zelim da imam / I Already Am Everything I Want to Have (short)
2013 Sitna ptica / Tiny Bird (short)
2015 Naše telo / Our Body (short)
2016 Wszystkie miasta Północy / Svi severni gradovi / All the Cities of the North