Czarna, postmodernistyczna satyra na irański show-biznes. Współczesny Teheran oglądamy oczami Hasana - reżysera udręczonego zakazem kręcenia filmów. Przeżywający kryzys wieku średniego mężczyzna stracił zainteresowanie rodziną i zakochał się w wylansowanej przez siebie aktorce, która teraz występuje w filmach jego rywali. Co ciekawe, tych jest coraz mniej, bo po mieście grasuje seryjny morderca dekapitujący największych irańskich reżyserów. Dziwnym trafem nie chce uśmiercić Hasana, co jeszcze bardziej go rozsierdza. Czyżby aż tak niewiele znaczył? A może sam jest w te przestępstwa zamieszany? Walcząca w tym roku o Złotego Niedźwiedzia w Berlinie Świnia jest nie tylko wnikliwym portretem Teheranu - miasta masek i hipokryzji, ale przede wszystkim satyrą na środowisko filmowe i próżność ludzi sztuki, która pod każdą szerokością geograficzną jest podobna. Mani Haghighi - autor Bez entuzjazmu i Wejścia smoka! - ukazuje ten światek z wdziękiem najlepszych filmów Woody’ego Allena.
Irański reżyser, scenarzysta, a także aktor (wystąpił m.in. w Co wiesz o Elly? Asghara Farhadiego). Studiował filozofię i kulturoznawstwo w Kanadzie, by po powrocie do kraju stanąć za kamerą i stworzyć debiutancki dramat Abadan. Następnie coraz mocniej skręcał w stronę komedii. Jego wyjątkowy styl, widoczny w Bez entuzjazmu, Wejściu smoka! czy najnowszej Świni, charakteryzuje balansowanie między krytycznym namysłem nad kondycją Iranu a czarnym, niekiedy absurdalnym poczuciem humoru.
2003 Abadan
2006 Kargaran mashghool-e karand / Men at Work
2012 Bez entuzjazmu / Paziraie sadeh / Modest Reception
2016 Wejście smoka! / Ejhdeha vared mishavad! / A Dragon Arrives!
2018 Świnia / Khook / The Pig